آموزش کامل نورپردازی داخلی در تری دی مکس

ویری اسکای پورتال چیست و چطور کار میکند Vray Skylight portal

آموزش فارسی Vray Skylight portal

آموزش فارسی ویری اسکای پورتال Vray Skylight portal

در نورپردازی داخلی، خیلی اوقات پیش میاید که پشت بازشوها، (درب و پنجره و …) یک نور قرار میدهیم اما به طور پیش فرض، این نورها خودشان مانند یک مانع عمل میکنند و نمیگذارند که نورهای محیطی خارج، به داخل صحنه وارد شود !!!

یکی از گزینه هایی که در پارامترهای نور ویری وجود دارد، گزینه Skylight portal هست و به طور پیش فرض غیر فعال است. وقتی آن را فعال کنیم، مقدار شدت نور و یا رنگی Color or Multiplier parameters که برای آن انتخاب کرده ایم بی تاثیر میشود و نور، مقدار شدت intensity و رنگش را از خود محیط اطرافش یعنی همان اینوایرومنت environment و هر آنچه که پشت سرش باشد، میگیرد.

آموزش فارسی Vray Skylight portal

گزینه دیگری هم کنار آن به اسم Simple portal وجود دارد و فقط زمانی که Skylight portal فعال باشد، آن هم فعال خواهد شد.کار آن این هست که به VRayLight میگوید که هیچ اینوایرومنت و یا منبع نوری خاصی پشت نور اصلی ما وجود ندارد و بنابراین لطفا مستقیما از رنگ خود اینوایرومنت environment color استفاده کن!

به طور معمول، portal light ها رنگ ، نور ایوایرومنت یا هر چیزی که پشت سر نور باشد به صورت پروتوهای نوری light traces به داخل خود نور هدایت میکند.غیر فعال کردن این آبشن باعث سریع شدن زمان رندر میشود.

برای مثال یک فیلم برای دانلود آماده کرده ام که میتوانید به عنوان یک پروژه عملی آن را دنبال کنید. لطفا به عکس ها و رندرهای داخل این فیلم نگاه کنید و آنها را باهم مقایسه کنید.

video tutorial Vray Skylight portal

پخش آنلاین آموزش


 

هرسوال یا جای مبهمی براتون پیش اومده بود، در قست کامنت ها پیام بگذارید …

 

Having already noted that the standard 3ds Max Skylight is not usable when rendering with V-Ray, we're going to spend some time over the next two videos taking a look at the replacement tools that V-Ray makes available to us. Beginning in this exercise with the GI Environment option.برای دیدن نحوه شروع صحنه آغازین در ابتدا، V-Ray 3.0 Light Lister را از منوی Tools باز کنید. این نشان می دهد که ما در حال حاضر هیچ چراغی در صحنه ی ما ایجاد نمی کنیم. در حقیقت، اگر من به سر و رندر برسیم، همه چیزهایی که به دست می آوریم، بازگشت سیاه و سفید به واسطه ی Buffer Frame V-Ray می باشد، چرا که من بارها و بارها نورهای پیش فرض در 3ds Max را خاموش کرده ام. برخلاف استاندارد 3ds Max skylight، محیط GI Environment V-Ray به هیچ وجه به هیچ شیوه ای کمک نمی کند یا جیزمو که باید در صحنه قرار داده شود. معنی این نیست که در این مثال نیازی به ایجاد چیزی نیستاز پانل فرمان برای شروع استفاده از نورپردازی محیط زیست GI. آنچه که ما باید انجام دهیم این است که فعال کردن سیستم های نورپردازی جهانی V-Ray را با باز کردن گفتگوی راه اندازی مجدد، پرش به تب زبانه GI و از داخل روشنایی جهانی رول قرار دادن چک در کادر فعال، این باید انجام شود چرا که، به عنوان نام نشان می دهد، ابزار محیط زیست GI از استفاده از موتورهای GI V-Ray برای ایجاد یک اثر نورپردازی استفاده می کند. ما با خوشحالی می توانیم با تنظیمات موتور پیش فرض در اینجا از Mapping Irradiance و Brute Force کار کنیم. اگر چه به خاطر سرعت، می خواهیم به سرعت تنظیمات Irradiance Map را تغییر دهیم تا از پیش تعیین شده کم استفاده کنیم. در کنار زبانه V-Ray ما می توانیم محیط زیست را کشف کنیم که در آن مجموعه ای از کنترل های محیطی خاصی از Vray را می توان فعال کرد و در اصل، اثر کنترل های محیطی 3ds Max را بر روی نورپردازی صحنه ای، انعکاس و انعکاس گزینه ای که ما در اینجا به آن علاقه مند هستیم، محیط زیست GI است بنابراین اجازه دهید یک چک در جعبه قرار داده شود تا به طور اساسی سبد ما را به صحنه اضافه کنیم. در واقع اگر ما به جلو برویم و یک رندر بگیریم، می بینید که دقیقا همان چیزی است که ما می گیریم، هرچند اثر نورپردازی ما تا حدودی کم است. این به راحتی می تواند با تنظیم مقدار ضرب در اینجا به چیزی مانند 10 و پس از آن گرفتن رندر دیگر اصلاح شده است. این، البته، به ما اجازه می دهد که یک پنجره روشن تر به نظر برسد. در حال حاضر، اگرچه، در این لحظه در زمان، کنترلهای محیطی 3ds Max خود هنوز برای استفاده از رنگ برای پس زمینه در رندر ما مورد استفاده قرار می گیرند، این نمونه رنگی است که در محیط کنترل GI موجود است که ما باید از آن استفاده کنیم ما می خواستیم یک تغییر در رنگ مشبک در صحنه ی ما ایجاد کنیم. در حقیقت، بیایید تغییرات را تغییر دهیم تا چیزی قابل توجهی مانند یک زرد روشن، و سپس دوباره رندر کنیم. اگر چه رنگ پس زمینه در واقع همانند همان است، ما می بینیم که اثر نورپردازی جهانی ما به وضوح تغییر رنگ که ما تازه ساخته ایم را برداشت. در حال حاضر، اگرچه استفاده از نیروی بی دست و پا به عنوان یک موتور ثانویه GI، در این لحظه به لحاظ جبران کمی، یکی از مشکلات بزرگ ما می تواند با استفاده از این سیستم GIS مبتنی بر پنجره، این واقعیت است که ما اغلب باران ' هر حس واقعی تماس و یا سایه های درگیر شدن در یک صحنه را درک می کنید. این بدان معنی است که در برخی پروژه ها این رویکرد خاص، احتمالا بهترین گزینه برای ایجاد یک اثر نوردهنده خوب نیست، به همین دلیل است که در تمرین بعدی ما نگاهی به آنچه که من شخصا می گویم این است که بهترین راه حل اسکی، V-Ray، Dome Light V-Ray است.
نمایش بیشتر
telegram

‫3 دیدگاه ها

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا