خانه » آموزش فارسی ویری » آموزش تصویری دوربین ویری فیزیکال کمرا Vray Physical Camera
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...
بازدید: 5 - "آموزش تصویری دوربین ویری فیزیکال کمرا Vray Physical Camera" توسط تاریخ انتشار: 09/10/2015

اگر قبلا با دوربین های دیجیتالی کار کرده باشید، متوجه میشوید که پارامترهای دوربین فیزیکال کمرا vray physical camera، خیلی شبیه به تنظیمات دوربین در دنیای واقعی است.دوربین فیزیکال کمرا آبشن های خیلی زیادی دارد ولی ما فقط با چند پارامتر مهم آن کار میکنیم و بقیه معمولا دست نخورده باقی میمانند. در این آموزش،چند تا …

آموزش تصویری دوربین ویری فیزیکال کمرا Vray Physical Camera

آموزش تصویری دوربین ویری فیزیکال کمرا vray physical camera

اگر قبلا با دوربین های دیجیتالی کار کرده باشید، متوجه میشوید که پارامترهای دوربین فیزیکال کمرا vray physical camera، خیلی شبیه به تنظیمات دوربین در دنیای واقعی است.دوربین فیزیکال کمرا آبشن های خیلی زیادی دارد ولی ما فقط با چند پارامتر مهم آن کار میکنیم و بقیه معمولا دست نخورده باقی میمانند.

در این آموزش،چند تا از پارمترهای مهم آن را به صورت متنی و عکس توضیح میدهم و برای کامل شدن آموزش، یک فیلم آموزشی هم آماده کردم که میتونید دانلود کنید.

تنظیم پارامترهای vray physical camera

(F/Number (Aperture : به طور کلی میتوان گفت که مقدار عمق صحنه را تنظیم میکند.مقدار پیش فرض آن عدد 8 هست ولی در کارهای سینمایی آن را روی 4 تنظیم میکنیم. حد بین سیاه و سفید است یعنی همان خاکستری.

آموزش فارسی vray physical camera

فاصله کانونی Focal Length : اولین پارامتری که باید به آن توجه کنید هست و درست مانند عوض کردن لنز دوربین lens on a SLR camera است. مقدار کم آن = view با زاویه خیلی زیاد (عریض) و مقدار کم برای آن = view با زاویه خیلی کم.به تصویر زیر دقت بفرمایید :

آموزش فارسی Focal Length vray physical camera

Vertical/Horizontal Shift : در دنیای واقعی، برای عکاسی معماری architectural photographers، از لنزهای tilt/shift یا دوربین با فرمت های خیلی بالا large format cameras و دوربین هایی که از پشت قابل چرخیدن هستند، استفاه میشود. اما توضیح این مبحث زیاد هست و من نمیخوام در اینجا زیاد به آن بپردازم. شما میتوانید از گزینه Guess Vert استفاده کنید که خود دوربین vray physical camera بهترین View را برای شما حدس بزند و در Guess Vert درصد اوقات هم جواب میدهد و به درستی مقدار correct amount of Vertical Shift را تنظیم میکند.

دوربین فیزیکال کمرا vray physical camera Vertical/Horizontal Shift

vray physical camera video tutorial

We do want to keep the camera selected, as we want to take this and because we like the view we already have, match it to the existing viewport. We can do this by, as we say, keeping the camera selected and using the Control and C keyboard shortcut. This causes our Physical Camera to jump to, and more or less frame up on the perspective view that we are currently looking through. Indeed, if I go ahead now and hit the C key alone, we can view the scene through our V-Ray Physical Camera. We have, of course, changed the framing of our view just a little but seeing as I am still perfectly happy with what we have here, I’m going to leave things as they are. Now straight out of the box, the V-Ray Physical Camera gives us a default exposure setting, which if we jump into the Modify tab, we can see is using an F-Stop value of 8, a Shutter Speed of 200, and an ISO value of 100. This, if I just take a render, gives us a perfectly acceptable late afternoon daylight exposure for the scene. Of course, we may want to change the look of our exposure, which we can do using any combination of the three parameters that we have just highlighted. We do need to keep a couple of factors in mind, however, should we want to do this. First of all, if we decide to use our F-Stop value to control exposure, we need to remember that the F-Stop number, as it does on a real camera, also controls the Physical Camera’s depth of field effect, once it has been enabled, of course. We also, if we decide to use our Shutter Speed to control exposure, need to remember that this controls any motion blur effects that we may enable. Because of the dual nature of these controls, I will typically choose to work mostly, if not exclusively, with the ISO value in order to control exposure on the Physical Camera. For instance, here we have a value of 100 set. But, let’s suppose we wanted to brighten the scene up quite a bit, maybe even overexposing it somewhat. If I set a value of 400, making our virtual camera now much more sensitive to light energy and then take a render, you can see that we do indeed get a much higher level of apparent illumination in the scene. Well, let’s move on to our next exercise and start to take a look at a few more of the Physical Camera’s critical controls, ones that we may need to use on a day-to-day basis for our rendering projects.

منبع : http://www.3dmaxfarsi.ir/?p=11012

3 دیدگاه

  1. با سلام و خسته نباشید
    جا داره اول از سایت خیلی خوبتون تشکر کنم.واقعا به درد بخور و تکمیله
    در مرحله دوم خواسته ای ازتون دارم و اونم اینکه که ،وقتی من به کار های بعضی از طراحان نگاه میکنم واقعا طراحی هایی میکنن که با عکس واقعی سخت میشه تشخیص داد.من از این سایت شما بعضی از آموزش ها رو خریداری و دانلود هم کردم.کاره من طراحی نمای خارجی و داخلی هست و تو بازار کار هرچی طرح واقعی تر به نظر برسه راحتر میشه کار گرفت.دوست و آشناهایی هم که گفتم متاسفانه فکر میکنن اگه راه و روش کارشونو به کسی نگن موفق ترند.میخواستم از شما کمک بگیرم و یه طراحی جامع و کامل با کیفیت کار واقعا عالی رو تو سایتتون قرار بدین حالا چه خرید باشه چه دانلود فرقی نمیکنه هدف فقظ کیفیت عالی بودنشه ممنون میشم.

  2. سلام خسته نباشید ولی چرا به زبان انگلیسی آموزش می زارید
    چرا فارسی نه ؟؟
    متاسفانه منبع انگلیسی زیاد هست و منابع فارسی کم
    چرا زبان فارسی رو مبنا قرار نمی دید
    الان هر کی می خواد درباره امینیت چیزی بدونه باید زبان روسی یاد بگیره
    حالا چرا زبان فارسی رو ملاک قرار نمی دید تا هر کسی خواست یاد بگیره باید فارسی یاد بگیره
    این طوری زبان فارسی رو بین الملی نمی کنیم ؟!

دیدگاهتان را ثبت کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فلید ها الزامی است *

*