خانه » آموزش مدل سازی سه بعدی » آموزش فارسی یونیتی سه بعدی: مقدماتی تا پیشرفته Unity 5 3D
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...
بازدید: 5 - "آموزش فارسی یونیتی سه بعدی: مقدماتی تا پیشرفته Unity 5 3D" توسط تاریخ انتشار: 17/12/2016

آموزش فارسی یونیتی سه بعدی Unity 5 3D  : صفر تا صد کامل از مقدماتی تا پیش رفته در این دوره آموزش فارسی یونیتی (از آقای ادم کرسپی Adam Crespi) میخواهیم در غالب یک پروژه عملی، یک بازی سه بعدی را بسازیم.کارمان را با ساخت یک پروژه create a project شروع میکنیم و بعدش کنترل کننده های پخش player …

آموزش فارسی یونیتی سه بعدی: مقدماتی تا پیشرفته Unity 5 3D

آموزش فارسی یونیتی سه بعدی Unity 5 3D : صفر تا صد کامل از مقدماتی تا پیش رفته

آموزش فارسی یونیتی سه بعدی Unity 5 3D  : صفر تا صد کامل از مقدماتی تا پیش رفته

در این دوره آموزش فارسی یونیتی (از آقای ادم کرسپی Adam Crespi) میخواهیم در غالب یک پروژه عملی، یک بازی سه بعدی را بسازیم.کارمان را با ساخت یک پروژه create a project شروع میکنیم و بعدش کنترل کننده های پخش player controller را وارد میکنیم و صحنه مان را میسازیم.

بعدش نحوه وارد کردن تنظیمات آماده (assets) ها و وارد کردن مدل ها از سایر نرم افزارها مانند تری دی مکس و مایا 3DS Max – Maya را انجام میدهیم. نحوه وارد کردن انیمیشن import animation و ساخت انیمیشن در Unity را تمرین میکنیم.

همچنین به سایر مباحث مانند نورپردازی lighting، متریال ها، انعکاس ها و صداگذاری و ذرات particles ،  و افکت هاeffects ، میکس صدا و … خواهیم پرداخت. در طول این آموزش تمام این نکات + کلی ابزار و تکنیک کاربردی را هم به شما یاد خواهم داد… پس بیایید زودتر آموزش صفر تا صد یونیتی سه بعدی مان Unity 5 3D Essential Training را شروع کنیم ….

یونیتی چیست Unity ؟

نرم افزار یوینتی، یکی از محبوب ترین متورهای بازی سازی برای موبایل یا کامپیوتر های شخصی و همچنین برای بازی های معمولی و شبیه سازی های همزمان استفاده میشود.

آموزش فارسی یونیتی سه بعدی Unity 5 3D : صفر تا صد کامل از مقدماتی تا پیش رفته

بخش اول آموزش فارسی یونیتی ساخت یک پروژه جدید یونیتی Setting Up the Project : قسمت اول را با استفاده از فایل های آماده یونیتی که قبلا ساخته ایم یا استفاده از مدل ها نرم افزار های سه بعدی ساز استاندارد دنیا standard packages مانند تری دی مکس یا مایا شروع میکنیم. اولین گام در ساخت یک بازی، ایجاد یک  player controller است چون بعد از وارد کردن هر چیزی، میتوانید با این ابزار؛ آن را تست کنید.سپس به آبشن هایی که برای تنظیم کیفیت resolution – quality در محیط کاربری یونیتی نقش دارند، خواهیم پرداخت.

بخش دوم آموزش فارسی یونیتی وارد کردن فایل به یونیتی : Importing & Managing Assets : نرم افزار یونیتی ، بخشی از یک خط تولید برای ساخت بازی است. درواقع جایی هست که بازی را اسمبل و سرهم میکنیم و ارتباط ها را با هم مشخص میکنیم و تجهیزیات و Assets را جانمایی میکنیم. که ممکن هست آن Assets ها در جاهایی دیگه ساخته شده باشند. مثلا نرم افزار های سه بعدی مانند : تری دی مکس 3ds Max ، مایا Maya یا در سایر نرم افزار های مجسمه سازی دیجیتالی مانند : اوتو دسک مادباکس Autodesk Mudbox ، یا زیبراش pixologic zbrush . در این بخش به شما یاد خواهم داد که چطور بافت textures ها از نرم افزار هایی مانند فتوشاپ و با illustrator را وارد کنید. و البته سایر اطلاعات فایل های صوتی مانند audio ، را از ابزارهایی مانند پرو تولز Pro Tools، و یا Audition و یا چیز های مشابه و حرکت های ظبط شده را از سیستم های Vicon و … وارد کنید.

بخش سوم آموزش فارسی یونیتی تنظیم برخورد دهنده ها Setting Colliders and Creating Prefabs : وارد کردن Assets ها اولین گام در آماده سای چیزها برای قرار دادن در بازی سازی هست. اما قبل از اینکه اشیاء را به صحنه مان وارد کنیم و آنها را در یک محیط بازی بسازیم، باید درمورد برخورد کننده های آنها هم فکر کنیم. و در نهایت، پیش ساخته ها را که ممکن هستش چندین بار از آنها استفاده کنیم را بسازیم. در این قسمت، هدف ما در اینجا، بهینه سازی بازی در حد ممکن هست و میخواهیم colliders ها رو روی مدل های سه بعدی مان geometry بسازیم. و بهینه سازی را روی optimizing colliders اعمال کنیم.  mesh collider ها را بسازیم و آنها را شخصی سازی کنیم. و مدل های سه بعدی را روی یک prefab آپدیت کنیم. و فیزیک  physics ها را روی آبجکت های بازی game objects اضافه کنیم و به آنها کلیپ های صدا audio clips اضافه کنیم.

بخش چهارم آموزش فارسی یونیتی اعمال متریال در یونیتی Applying Materials : در یونیتی ورژن 5 ، ارتقا زیادی در نور و مواد ، متریال ها اتفاق افتاده است و آنها یک سیستم جدید رندر گیری مبتنی بر فیزیک را پیاده سازی کرده اند و همچنین شیدر Shader های مبتنی بر فیزیک و تمام اینها، واقعا یک راه عالی برای ارتقا ظاهر و نمای یک بازی ، نسبت به ورژن های قدیمی فراهم میکنند. در این بخش، می پردازیم به مباحثی مانند ساخت متریال جدید Creating materials و از همه مهم تر مدیریت متریال organizing materials و همچنین از متریال های ترکیبی composite maps برای نرمی smoothness استفاده میکنیم و  ویژگی های متریال های متالیک و خشن  metallic and smoothness را تنظیم و اعمال میکنیم. همچنین نورمال مپ ها normal maps را از روی تصاویر سیاه و سفید grayscale میسازیم.

بخش پنجم آموزش فارسی یونیتی ساخت انیمیشن در یونیتی  Creating and Implementing Animation : انیمیشن سازی در یونیتی، یکی از مهم ترین بخش ها در ساخت بازی سازی است.ما میتوانیم انیمیشن را از چندین منبع وارد کنیم یا خودمان منحصرا آن را در یونیتی بسازیم. در این آموزش، از هر دو تری دی مکس و مایا، انیمیشن را وارد میکنیم و آن را در شبکه ها روی متور و جرثقیل مشاهده خواهیم کرد. در این بخش، انیمینش هایی را که وارد کردیم را در بخش های clips ، تقسیم بندی میکنیم و برای دسترسی Accessing به انیمیشن از ابزار های Mecanim استفاده میکنیم و به ساخت انتقال رویداد محور در Mecanim میپرازیم و اسکریپت ها scripts در آن استفاده میکنیم.یک آبجکت را در یونیتی به صورت انیمیشن در میاوریم. و با استفاده از پنجره Curve Editor نحوه حرکت آن را کنترل میکنیم. و از ابزار  Dope Sheet برای زمان بندی و مقیاس انیمشن scale animation timing استفاده میکنیم.

بخش ششم آموزش فارسی یونیتی طراحی و ساخت بخش های بازی یونیتی Designing and Constructing the Game Level :یکی از بخش های سرگرم کننده در ساخت بازی، طراحی سطح آن است! در طرلحی سطح، تجهیزاتی را که قبلا ساخته ایم، را برداشته و خوب، یک سطح را میسازیم. و چیزها را قرار میدهیم تا بازیکن با آنها روبه رو شود. مثلا جزثیل در اینجا و یا موتور. همچنین میتوانیم درب ها و درگاه ها را قرار بدهیم تا بتوانیم بازی کن را به صورت استراژیک ای، آن را به اتاق محدود کنیم. در این بخش، میپردازیم به نمونه سازی prefabs برای ساخت یک سطح و جانمایی  level prefabs برای تنوع و گوناگونی. و محدود کردن بازیکن در محدوده ای که برای آن طراحی player through design کرده ایم.همچنین مواردی مانند ساخت و حجاری زمین sculpting terrain را در یونیتی کار خواهیم کرد. و روی آن متریال و تکسچر  materials – textures کار خواهیم کرد. به طرح مان درخت trees و چمن و سبزه grasses  اضافه میکنیم و …

بخش هفتم آموزش فارسی یونیتی نورپردازی سطح Lighting the Level : در بازی سازی یونیتی، نور و رنگ هوای پروژه ما را تعیین میکنند. حتی قبل از اینکه اتفاقی رخ بدهد. از لحظه ای که ما اولین صحنه را می بینیم، یک حس خاصی داریم و دلیل آن، چیزی که می بینیم نیست! بلکه چگونگی دیدن آن است و اینکه چطور آبجکت ها و اشیاء روشن میشوند و محل قرار گیری رنگ ها هستش که به ما میگویند که باید چه احساسی در این بازی خاص، باید داشته باشیم. در این بخش ، به نورهای پیش فرض یونیتی default daylight ، رنگ بندی درست را خواهیم داد و نورهای نقطه ای point lights را میسازیم و انها را تنظیم میکنیم و حالت های مختلف نوری را با نورهای پرژکتوری  spot lights ایجاد میکنیم. و برای عملیات baking ، از نورهای ناحیه ای  area lights استفاده خواهیم کرد. و مباحثی مانند محدود کردن Excluding lights نورها به اشیای سه بعدی صحنه و … را انجام خواهیم داد.

بخش هشتم آموزش فارسی یونیتی آماده سازی نور ها Baking Lighting : یکی از مهم ترین ویژگی های یونیتی 5 ، متور روشنایی ریل تایم (بلادرنگ) هدایت شده آن هست! که به ما اجازه Bake کردن پختن و آماده کردن نور را به صورت Real Time را میدهد.اما قبل از Bake نورها، نیاز هست که چند تا از تنظیمات آن را انجام بدهیم. اما نتیجه کارمان شگفت انگیز خواهد بود! به این معنی که وقتی ما چیزی را تغییر بدهیم ، متوجه میشویم که آن تغییر در نور منعکش میشود و اینکه چطور بازتابیده میشود! در این بخش ،تنظیمات سطح پخت نور ها  level for baking lighting را انجام میدهیم و پارامترهای پخت نور baking parameters را برای نماهای طراحی شده designed look ، انجام میدهیم. همچنین تنظیمات آبجکت های نوری و پارامترهای آن  light parameters را برای عملیات baking را انجام خواهیم داد. و با استفاده از light probes آبجکت های متحرک  light dynamic objects را نورپردازی خواهیم کرد. همچنین برای اشیاء متحرک ، انعکاس و شکست نور پویا  simulated dynamic reflections را شبیه سازی خواهیم کرد

بخش نهم آموزش فارسی یونیتی اضافه کردن ذرات و جلوه های بصری Adding Polish with Particles and Effects :  بخش عظیمی از بازی سازی یونیتی ،افکت های موجود در محیط، ذرات و جلوه های بصری هستند که میتوانند همه جوره محیط را به صورت انیمیشن در بیاورند. یا به ما بفهمانند که چیز خاصی در حال وقوع است. در بازی سازی یونیتی ، ما همه ذرات ، از فواره، بخار  و … تا ذرات گرد و غبار در هوا را میتوانیم ببینیم ! و تمام سوسو زدن ها و انواع جرقه ها را در هنگام افزایش قدرت همنبع نوری، خواهیم دید. حالا اینکه آنها چه چیزی باشند، به خود شما بستگی دارد ! در این بخش ، به ساخت ذرات در یونیتی  particle system خواهیم پرداخت و موضوعاتی مانند رفتار ذرات  behavior of particles ، ظاهر و نمای ذرات appearance of particles ، را برسی میکنیم و افکت های مخصوص دوربین مانند depth of field و focus the view را به آنها اعمال میکنیم. روی منابع نوری کار میکنیم و درخشش آنها را برجسته میکنیم. و افکت هایی مانند امبینت اگوژن  ambient occlusion را برسی میکنیم. و همچنین برای اصلاح مود های رنگی به آن  color correction اعمال خواهیم کرد.

بخش دهم آموزش فارسی یونیتی اضافه کردن صدا در بازی سازی یونیتی Adding Audio to the Game : در دنیای بازی، صوت هم به اندازه تصویر ، دارای نکات دقیق و ظریفی هست ! بدون صدا ، بازی ما ، احساس طبیعی نداشته و کمی مرده است! و ما انتظار داریم که در این آموزش بازی سازی ، صدای ماشین آلات و کارخانه را بشنویم .آموزش مان را با وارد کردن صداهای محیطی کارخانه به پروژه مان شروع میکنیم. در این بخش ، آموزش مان را با وارد کردن صداهای امبینت ambient sound به محیط environment سه بعدی شروع میکنیم و تا به بازی مان life جان ببخشیم. و کاری میکنیم تا پخش صدا، با انیمیشن و حرکت کاراکتر، هماهنگ بشود sound to play animation و مناطق reverb zones را خواهیم ساخت و صدا ها را میکس Mixing و کارهایی مانند تعادل صدا balancing sound را انجام خواهیم داد.

بخش یازدهم آموزش ساخت بازی برای توسعه دهندگان Building the Game for Deployment : در این دوره بازی سازی با یونیتی ، یاد خواهیم گرفت که طراحی یک بازی روان و لذت بخش؛ یکی از  مهمترین اصول باریمان هست! واقعا مهم نیست که یک بازی، چقدر زیبا به نظر میرسد، اگر بازی کند و آهسته و با وقفه در صحنه نمایش اجرا شود و به نمایش درآید، هیچ کس نمیخواد آن را بازی کند. پس بهینه سازی از مهمترین بخش های کار میباشد! در این بخش، تنظیماتی مانند occlusion culling را انجام خواهیم داد و با فعال کردن batching، مقادیر  draw calls را کاهش میدهیم !  splash screen و  icon را خواهیم ساخت و یک نسخه دسکتاپ  desktop build را برسی خواهیم کرد. و بازی سازی برای اندروید Building for Android را انجام خواهیم داد. و البته عملیات بازبینی بازی Making Revisions را هم تمرین خواهیم کرد.

بخش سیزدهم نتبجه گیری و جمع بندی آموزش Conclusion : جمع بندی مفاهیم و معرفی سایر دوره های آموزشی برای بسط دادن آموزش بازی سازی سه بعدی با یونیتی …

گالری تصاویر :

 ویدئو آموزشی Video Tutorials

پخش آنلاین ویدئو معرفی آموزش و سرفصل ها

 

آموزش فارسی یونیتی صفر تا صد سه بعدی سازی Unity 5 3D

زمان : 6 ساعت و 50 دقیقه

شرکت سازنده : لیندا

مترجم : جعفر صیدی

حجم آموزش : 1.57 GB

قیمت : 22,000 تومان

 

ابتدا کالا را تحویل بگیرید ، سپس وجه آن را به مامور پست پرداخت کنید

ارسال  مجدد رایگان در صورت هرگونه مشکل

برای سفارش و پر کردن فرم خرید، روی دکمه زیر کلیک کنید

سفارش خرید مدل معماری Archexteriors

http://www.3dmaxfarsi.ir/?p=21241 :لینک کوتاه

دیدگاهتان را ثبت کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فلید ها الزامی است *

*