خانه / دانلود آموزش مدل سازی سه بعدی : تری دی مکس 3ds max مایا Maya اتوکد Auto cad زیبراش ZBrush / آموزش فارسی مدلسازی مایا : تفاوت بین نوربز و پولیگان NURBS – polygons
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...
بازدید: 5 - "آموزش فارسی مدلسازی مایا : تفاوت بین نوربز و پولیگان NURBS – polygons" توسط تاریخ انتشار: 18/01/2017

دانلود آموزش فارسی تفاوت بین مدلسازی نوربز پولیگان مایا nurbs polygons چیست ؟ در این قسمت از سری آموزش های مدلسازی به زبان فارسی، میخواهیم 2 تفاوت مهم و عمده ، که در مدلسازی نوربز پولیگان وجود دارد را برسی کنیم. گروه اول : مدلسازی پولیگان polygons و مدلسازی نوربز NURBS.در این ویدئو، روش مدلسازی پولیگان را …

آموزش فارسی مدلسازی مایا : تفاوت بین نوربز و پولیگان NURBS – polygons

دانلود آموزش فارسی تفاوت بین مدلسازی نوربز پولیگان مایا nurbs polygons چیست

دانلود آموزش فارسی تفاوت بین مدلسازی نوربز پولیگان مایا nurbs polygons چیست ؟

در این قسمت از سری آموزش های مدلسازی به زبان فارسی، میخواهیم 2 تفاوت مهم و عمده ، که در مدلسازی نوربز پولیگان وجود دارد را برسی کنیم. گروه اول : مدلسازی پولیگان polygons و مدلسازی نوربز NURBS.در این ویدئو، روش مدلسازی پولیگان را برسی میکنیم  و قبلش تفاوت این دو گروه عمده را به شما توضیح میدهم.

مدلسازی NURBS ، بر اساس مسیر و خطوط منحنی هست و هر مدل سه بعدی ای که بر اساس ( NURBS) باشد، از صفحات منحنی و غیر تخت تشکیل شده و هیچ خط صافی در آن وجود ندارد!

مدلسازی پولیگان polygons، بر اساس صفحات تخت چهار و بیشتر وجهی هست و اگر بخواهید یک جسم منحی داشته باشید و بر اساس polygons باشد، باید تعداد پولیگان ها و سگمنت های آن را اینقدر زیاد کنید که به چشم شما، نرم و منحنی دیده شوند! البته اینکار به قیمت بالا رفتن حجم فایل شما میشود!

مدلسازی بر اساس polygons خوب هست یا NURBS ؟

جواب این سوال بستگی به پروژه شما دارد! اگر در حال کار روی یک مدل ساختمان هستید و بیشتر اضلاع حجم شما تخت هست، قطعا مدلسازی پولیگان polygons ، برای شما بهتر است. و اگر مدل اشیاء و کاراکترهای ارگانیک را انجام میدهید (اشیاء موجود در طبیعت: صورت انسان، درخت، یا حتی مدلسازی ماشین و …) اون وقت بهتر است مدلسازی نوربز NURBS را انجام بدهید و از امکانات آن استفاده کنید!

نوبز و پولیگان، 2 استاندارد مدلسازی در دنیای گرافیک کامپیوتری محسوب میشوند و مهم نیست که در مایا باشید یا در تری دی مکس و … ولی در هر صورت اگر این 2 گروه را به خوبی بشناسید و بدانید که در چه موقعیتی از کدام  یک استفاده کنید؛ اون زمان شما برنده این چالش بزرگ خواهید بود!

البته ما استاندارد ادیتیبل مش Editable mesh را هم داریم که کمی قدیمی است و امروزه خیلی استفاده نمیشود. که اون بر اساس صفحات سه وجهی است و یک زمانی حتی محاسبات سمپل گیری متور رندر Scanine با اون انجام میشد و حتی خیلی از ورودی و خروجی بین نرم افزار ها، مثلا خروجی گرفتن مدل ها از مکس و مایا به نرم افزار بازی سازی یونیتی، از استاندار های Editable mesh در فرمت های مختلی مثل Fbx و … استفاده میشود!!! این مبحث خیلی طولانی است و در این مقاله جای نمیگیرد! ….

لطفا برای کامل تر شدن آموزش، ویدئو رایگان زیر را با دقت و به صورت کامل مشاهده بفرمایید!

 

فیلم آموزشی به زبان فارسی Video Tutorials

پخش آنلاین آموزش تفاوت بین مدلسازی نوربز پولیگان زبان فارسی

 

نسخه کامل این آموزش فارسی : 8 ساعت و 40 دقیقه (از صفر تا صد مایا)

آموزش فارسی صفر تا صد مایا

 

http://www.3dmaxfarsi.ir/?p=24145 :لینک کوتاه

دیدگاهتان را ثبت کنید