خانه / آموزش فارسی ویری / آموزش ایجاد افکت عمق صحنه : پلاگین ویری 3ds max Vray: Depth of field
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...
بازدید: 5 - "آموزش ایجاد افکت عمق صحنه : پلاگین ویری 3ds max Vray: Depth of field" توسط تاریخ انتشار: 15/06/2017

اگر به تصویر بالا دقت کنید، میبینید که یک گوی در وسط تصویر قرار دارد که کاملا واضح دیده میشود و قسمت هایی در جلو پشت آن وجود دارند که آرام آرام، تار و بلوری شده اند. این فضای بلوری شده را فضای عمق صحنه Depth of Field می نامیم و ما هم سعی میکنیم در …

آموزش ایجاد افکت عمق صحنه : پلاگین ویری 3ds max Vray: Depth of field

آموزش ایجاد افکت عمق صحنه : پلاگین ویری 3ds max Vray: Depth of field

اگر به تصویر بالا دقت کنید، میبینید که یک گوی در وسط تصویر قرار دارد که کاملا واضح دیده میشود و قسمت هایی در جلو پشت آن وجود دارند که آرام آرام، تار و بلوری شده اند. این فضای بلوری شده را فضای عمق صحنه Depth of Field می نامیم و ما هم سعی میکنیم در دنیای گرافیک کامپیوتر آن را شبیه سازی کنیم ♥

آموزش کامل افکت عمق صحنه تری دی مکس وی ری Depth of field

افکت عمق صحنه ، عمق میدان Depth of field یکی از افکت های مخصوص دوربین است که معمولا در دوربین فیزیکال کمرا vray physical camera انجام میشود.در این قسمت ، میخوام به شما نشان بدهم که چطور میشود همین افکت در دوربین معمولی تریدی مکس و حتی در ویو پورت 3ds max Viewport های مکس هم آن را ایجاد کرد. به این نحو با تغییر ویوپ پورت ها و تغییر در پرسپکتیو، مجبور نیستیم که مجددا فریم بندی کنیم و شات های ما خراب نخواهد شد!!!

در گام اول، باید تنظیمات اکسپوژر دوربین را از حالت دوربین فیزیکال کمرا به دوربین معمولی تغییر بدهیم. برای اینکار ، عدد 8 روی صفحه کیبورد را بزنید و کادر Enviroment and Effects را باز کنید و در قسمت Exposure Controle ، آبشن Vray Exposure Controle را انتخاب کنید و در تب باز شده، گزینه From Ev parameter را انتخاب کنید. وبه این نحو، کل ویژگیهای روشنایی را از دوربین معمولی مکس، دریافت خواهد کرد.

نحو فعال کردن افکت عمق صحنه Depth of field

برای فعال سازی افکت عمق صحنه، باید کادر رندر، به تب V-ray برید و گزینه Depth of field را فعال کنید و برای اینکه به خوبی کار کند؛ باید نقطه ای که میخواهد در آنجا فوکوس کند و عمق دید را هم تعریف کنیم.میتوانید با استفاده از آبشن Aperture ، میزان بلوری شدن و محو شدن را کنترل کرد و میزان فاصله یا مصافت مورد نظرتان را بر اساس متر یا سانتی متر، وارد کنید. و دقیقا شبیه آبشن F-number دوربین فیزیکال کمرا هست. و برای تعیین نقطه فوکوس؛ میتوانید از آبشن Focus distance استفاده کنید. میتوانید از آبشن (Get Focus dis. From Camera) هم استفاده کنید که در صورت فعال بودن، نقطه تارکت دوربین را به عنوان محل فوکوس، در نظر میگیرید.

برای ایجاد افکت عمق صحنه ، سه چیز خیلی مهم است :

  • فاصله کانونی (فوکال لنس Focal lenght)
  • فاصله ناظر و یا دوربین از آبجکت
  • پارامترهای Aperture – f number

برای بالا بردن قدرت افکت عمق صحنه :

  • استفاده از مقادیر بالاتر focal lenght
  • کم کردن فاصله ناظر که شما باشید از آبجکت
  • کم کردن مقدار F Number

برای کامل تر شدن این بحث، میتونید آموزش فارسی ایجاد افکت عمق صحنه و کنترل روشنایی رندر به صورت همزمان رو هم به صورت رایگان تماشا بفرمایید.

فیلم آموزشی Video Tutorials

 

پخش آنلاین ویدئو آموزشی به زبان فارسی

 

http://www.3dmaxfarsi.ir/?p=29725 :لینک کوتاه

دیدگاهتان را ثبت کنید