خانه » آموزش رندر خارجی » آموزش فارسی رندر ویری معماری مدل سازی سه بعدی تری دی مکس
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (1 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...
بازدید: 5 - "آموزش فارسی رندر ویری معماری مدل سازی سه بعدی تری دی مکس" توسط تاریخ انتشار: 23/07/2014

آموزش فارسی پست پروداکشن رندرهای معماری 3ds max Vray Photoshop، این آموزش فارسی ویری مربوط به رندر یک  برج تجاری در فضای شهری است.که در ابتدا شروع میکنیم به جزئیات دادن به حجم برج، مانند ترسیم طبقات و پنجرها و …سپس متریال سازی و نورپردازی و رندر. و آخر کارهای پست پروداکشن مانند اضافه کردن …

آموزش فارسی رندر ویری معماری مدل سازی سه بعدی تری دی مکس

building-model-3ds-max

آموزش فارسی پست پروداکشن رندرهای معماری

3ds max Vray Photoshop، این آموزش فارسی ویری مربوط به رندر یک  برج تجاری در فضای شهری است.که در ابتدا شروع میکنیم به جزئیات دادن به حجم برج، مانند ترسیم طبقات و پنجرها و …سپس متریال سازی و نورپردازی و رندر. و آخر کارهای پست پروداکشن مانند اضافه کردن پرسوناژ انسان، آبجکت درخت، قرار دادن افکت های نور و تنظیمات کنتراست و … انجام میشود.

این آموزش کار دیگری از آقای Austris است.که من شخصا کارهاش را خیلی دوست دارم.امیدوارم شما هم از این آموزش لذت ببرید.

 

پخش آنلاین قسمت اول آموزش

  • نام محصول: ساخت یک برج تجاری تری دی مکس 3dmax + Vray + فایل های پروژه
  • زمان: 6 ساعت و 10 دقیقه
  • قیمت: 14500

ابتدا کالا را تحویل بگیرید ، سپس وجه آن را به مامور پست پرداخت کنید

ارسال  مجدد رایگان در صورت هرگونه مشکل

برای ثبت سفارش و اضافه کردن این محصول به لیست خرید اینجا کلیک کنید

 صفحه خرید این محصول

نمونه تنظیمات رندر خارجی  تری دی مکس 3dmax-Vray

در این آموزش میخوایم تنظیمات متریال کادر رندر و نورپردازی یک صحنه خارجی Vray  را برسی کنیم:

Exterior-HDRI-Final

مدلسازی و تکسچر گذاری این ساختمان را در 3dsmax و Photoshop انجام دادم و با متور ویری، رندر گرفتم.

1- مدلسازی:

مدلسازی این پروژه خیلی ساده است  و با Editable poly آن را ساخته ام.و برای درخت ها هم از آبجکت های درخت سبک 3dsmax استفاده کردم

01-Vray-Exterior-ligthting-rendering

– داخل مدل را هم مبلمان سبک و ساده  قرار دادم.فقط برای اینکه از این فاصله داخل ساختمان معلوم بود و نمیخواستم  خالی دیده شود.

– اینکار باعث جان دادن به کار میشود.هیچ وقت فضایی را خالی نگذارید!

داخل ساختمان از نمای نزدیک:

02-Vray-Exterior-ligthting-rendering

چمن ها را با vray displacement کار کردم.و تعداد segments فضای سبز را از آنجایی که شد باید بردم.چون وقتی تعداد segments ها بیشتر باشد و صفحات کوچک تر شوند، مپ (map) بهتر روی آن اعمال میشود.

همان طور که در عکس زیر مشاهده میکنید،تعداد segments را در قسمت هایی را که میخواهم vray displacement اعمال کنم، زیاد کردم.حدود 50 سانت در 50 سانتی متر کافی است.

04-Vray-Exterior-ligthting-rendering

 

برای متریال چمن (grass) در قسمت vray displacement از این مپ استفاده کردم:

نکته: لکه های  سیاهی که در عکس می بینید را برای ایجاد تنوع و گوناگونی ارتفاع چمن ها ایجاد کردم.

05-Vray-Exterior-ligthting-rendering

 

متریال قرمز یک fallof در قسمت diffuse دارد و یک متریال ترکیبی(mix map) در قسمت bump.

06-Vray-Exterior-ligthting-rendering

این هم سایر تنظیمات متریال ها:

07-Vray-Exterior-ligthting-rendering

08-Vray-Exterior-ligthting-rendering

09-Vray-Exterior-ligthting-rendering

نورپردازی و محیط Lighting and Environment

از نور Vray HDRI Dome Light برای نورپردازی اولیه و از نورهای Photometric IES برای نورهای ثانویه استفاده کردم.چون آن نورها تنظیماتی به عنوان درجه حرارت (template) دارند.که به راحتی میتوان طبق آن، قدرت نور را تنظیم کرد.یا دقیقا نوع نور دلخواه در آنها نوشته شده که فقط کافی است انتخاب کنیم چه نوع نوری میخواهیم.مثلا نور برای چراغ های پارک (street/stadium lamps)

10-Vray-Exterior-ligthting-rendering

11-Vray-Exterior-ligthting-rendering

تنظیمات کادر رندر:

تنظیمات کادر رندر Vray آن کاملا پایه ای و معمولی است irradiance map, light cache:

12-Vray-Exterior-ligthting-rendering

برای دیدن عکس در اندازه بزرگ اینجا کلیک کنید

پست پروداکشن post-production تمام این گزینه ها را در فتوشاپ اعمال کردم : Brightness and Contrast, Color correction, sharpen, vignetting, chromatic aberration, hue and saturation, vibrance, sharpen, Glow and Levels

– In this video, we’re going to take a look over a few of the myriad controls that are provided to us as a part of the V-Ray Physical Cameras tool set. The first choice presented to us being that of camera type. Changing this option alters the way in which our camera simulates shutter types, and so mainly affects any in-render motion blur that we may be producing. The still camera has been designed to simulate a still photo camera, and so makes use of a regular shutter speed value denoting fractions of a second, just as you would find on a digital SLR or point-and-shoot camera. The movie camera simulates, naturally, a motion-picture camera, and so makes use of a circular shutter. This means we lose the shutter speed control, and instead gain shutter angle and shutter offset options, both of which work using values set in degrees of rotation. With the video camera model, we have something that simulates a shutterless video camera using a CCD matrix, and so the only extra control we have is that of the CCD matrices latency, which again is set using a value of seconds. Focal length is an important control on any camera, determining as it does both the field and the framing of our shot. With higher values, such as 125 millimeters, we essentially find ourselves working in telephoto territory, with perspective in a shot becoming much flatter, and so distances between objects being that much harder to judge. Going the other way of course, so lower focal length values such as 25 millimeters, give us the opposite, wide-angle effect with our camera’s field of view now opening out and being able to capture a much broader view of our environment. Again, to add a photographic feel to our work, we would want as much as possible to use focal lengths that match those most commonly used by real-world photographers and cinematographers, although we do need to keep in mind that the 36 millimeter film gate setting on the physical camera means that it is set up by default to behave as per a 35 millimeter film or full-frame sensor digital camera. Settings that will impact the behavior of focal length values that we set. An alternative, of course, to using focal length, would be to switch over and frame our shots using the field of view parameter instead. Focus is another extremely important aspect of any shot or render that we make. If we turn in shots that have the wrong parts of the frame, either in or out of focus, then we could find ourselves having to redo work that we once considered completed. Thankfully, the V-Ray 3.2 Farsi Tutorials camera gives us a couple of options for specifying focal distance, and we will be taking a look at those in our depth of field video. A very important set of controls for anyone doing large-scale visualization renders, such as (unintelligible) for instance, are the tilt shift parameters that have been designed to mimic the effect of expensive tilt-shift lenses often times used by professional architectural photographers. The basic idea is identical to the camera correction modifier available in 3ds Max 2015 itself, in that sloping perspective verticals, often found in shots looking up at tall buildings, are straightened out and made to look much more pleasing and presentable to the eye. The brilliant thing here if I just switch to our upward looking camera using the C key, is the ease with which this can be done. All we really need to do in many situations is click the Guess Vertical Tilt button, and we’re pretty much done.

منبع : _ http://www.3dmaxfarsi.ir/?p=2002 _

یک دیدگاه

دیدگاهتان را ثبت کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فلید ها الزامی است *

*