HDRI

آموزش ساخت بگراند تری دی مکس 3ds max background image

ساخت بگراند عکس vray

دانلود عکس آسمان و ساخت بگراند برای 3ds max

ساخت آسمان در 3d max : اگر شما هم در زمینه رندر خارجی Exterior  کار کرده باشید، میدانید که یکی از مهم ترین چیزهایی که در کیفیت رندر تاثیر دارد و خیلی هم تو چشم میاد، تصاویر بگراندی هست که انتخاب میکنیم.روش های خیلی متنوع ای برای بگراند  تری دی مکس، وجود دارد اما همه آنها یک چیز مشرک دارند و آن هم عکس یا فایلی هست که برای بگراند اعمال کنیم.

انواع روش های( آوردن عکس در تری دی مکس ) بگراند در 3dsmax

  1. استفاده از  ozon پلاگین تخصصی ساخت آسمان  و Enviroment که برای این کارها طراحی شده اند
  2. روش  Gradient map
  3. روش از HDRI
  4. روش  یک استوانه و Vray Lightmap
  5. استفاده از Vray sun & Sky

2-آموزش ساخت بگراند با Gradient map

این روش یکی از ساده ترین و سریع ترین راه برای ساخت بگراند هست.فقط کافی است که دکمه 8 روی کیبورد را بزنید و از کادر Enviroment گزینه Map رو انتخاب و از لیست باز شده، گزینه Gradient را انتخاب کنید.سپس برای تنظیم کردن پارامترها، مپ انتخاب شده را با کلیک و درگ روی یکی از پالت های خالی کادر متریال ادیتور تری دی مکس، بیاندازید.و یک شیب رنگ از سیاه تا سفید درست کنید.این روش خیلی سریع هست و خیلی هم زمان رندر را سبک میکنه اما برای Vray خیلی توصیه شده نیست و بیشتر به کار Scan line میخوره.اما خیلی جاها هم کاربرد دارد.مثل شیت بندی و پوستر معماری

3-آموزش ساخت بگراند با HDRI

در این سایت مقاله ای در مورد آموزش HDRI نوشته شده که بیشتر توضیح نمیدهم.اما در نظر داشته باشید که روش HDRI غیر از نورپردازی، بگراند خیلی باکیفیت ای هم ایجاد میکنه و برای متور رندر Vray خیلی توصیه میشود.تنها بدی یا محدودیت آن در انیمیشن هست که مقدار خیلی زیادی از Ram کامپیوتر را مصرف میکند.اما در تک فریم ها اصلا به چشم نمیاد!

توصیه شده ما:

4-آموزش ساخت بگراند با یک نیم کره و  Vray Lightmap

  1. برای شروع یک کره یا استوانه با شعاع تقریبا 600 متر و ارتفاع حدود 300 متر بسازید.این ابعاد بستگی به تناسب طول و عرض بگراند شما دارد.
  2. از لیست Modifiers ، گزینه Editable Poly را انتخاب کنید.
  3. عدد4 را انتخاب کنید تا به حالت زیر شی PolyGon بروید و صفحات بالا و کف استوانه را انتخاب و Delete کنید.
  4. مودیفایر شل(shell modifier) را با ضخامت چند متر به حجم یا استوانه دهید.(این کار باعث مخفی شدن صفحات سیاه پشتی میشود)
  5. از کادر متریال ادیتور M،  گزینه ویری متریال ادیتور را انتخاب و به حجم اعمال کنید.
  6. به ویری متریال بروید و عکس مخصوص بگراند خود را به عنوان دیفیوز(Diffuse) به آن اعمال کنید.

 

5-آموزش ساخت بگراند با Vray sun & Sky

استفاده از روش Vray sun & Sky هم تا حد خیلی زیادی شبیه به کار با Gradient map هست.اما این مخصوص Vray هست که یک آسمان آبی ایجاد میکند با تنظیمات زیادی برای رنگ خورشید و آسمان و با کم و زیاد کردن ارتفاع نور، حالت غروب یا طلوع خورشید میگیرد.برای استفاده از این روش حتما از دوربین vray physical camera باید استفاده کنید.


دانلود رایگان چند نمونه عکس آسمان با کیفیت

عکس آسمان 3ds max
Free Sky Backgrounds

تصویر و عکس حرفه ای مخصوص بگراند در 3dsmax

پس زمینه آسمان برای sky backgrounds 3Ds Max: کمپانی های زیادی انوع فایل برای بگراند میسازند اما بهترین آنها پک تصاویر  کیفیت بالا مخصوص بگراند Evermotion landscapes vol 1-2-3 ساخت شرکت Evermotion است که شامل سه مجموعه از 60 عکس با فرمت Tiff. و با کیفیت ریزولیشن بالای 4000.2000 است.این 3 مجموعه حاوی بگراندهای آسمان و دریا و جنگل و زمین برفی و مناظر شهری و کوهستانی است که قابل استفاده به صورت عکس ساده یا Diffuse یا در Vray LightMa یا در قسمت Enviroment مکس بکار گرفته شوند.

ساخت عکس بگراند در 3dsmax

ساخت عکس بگراند در تری دی مکس

ساخت بگراند

آموزش ساخت بگراند

 

نام محصول: :تصاویر مخصوص بگراند Evermotion landscapes vol 1-2-3

 

DG CloudySkies: این پک هم ساخت شرکت Dosch و حاوی 57 نوع عکس با کیفیت بالا، مخصوص بکگراند آسمان ابری است.تمام فایل ها با فرمت Tiff  قابل استفاده در کادر ویرایشگر متریال  3ds max و فتوشاپ است.

 

تصاویر مخصوص بگراند

تصاویر مخصوص بگراند آسمان ابری

نمایش بیشتر
telegram

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا