خانه » آموزش گرافیک 2 بعدی » آموزش اصولی پست پروداکشن در معماری به زبان فارسی Post Production
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 5٫00 out of 5)
Loading...
بازدید: 5 - "آموزش اصولی پست پروداکشن در معماری به زبان فارسی Post Production" توسط تاریخ انتشار: 25/09/2016

پست پروداکشن یکی از لذت بخش ترین قسمت از پروسه رسیدن به یک رندر  با کیفیت عالی و حرفه ای هست و در این بخش،  یک آموزش از آقای آسترس را برای شما عزیزان آماده کرده ایم که امیدوارم لذت ببرید.   پیش نیاز ها مفاهیمی که برای پست پروداکشن باید بلد باشید : اصلاح کنتراست در …

آموزش اصولی پست پروداکشن در معماری به زبان فارسی Post Production

آموزش فارسی اصولی پست پروداکشن در معماری photoshop مقدماتی تا پیش رفته تصویری

پست پروداکشن یکی از لذت بخش ترین قسمت از پروسه رسیدن به یک رندر  با کیفیت عالی و حرفه ای هست و در این بخش،  یک آموزش از آقای آسترس را برای شما عزیزان آماده کرده ایم که امیدوارم لذت ببرید.

 

پیش نیاز ها مفاهیمی که برای پست پروداکشن باید بلد باشید :

اصلاح کنتراست در رندر contrast : رندر های خروجی ویری ، معمولا ظاهری کاملا تخت دارند. مخصوصا اگر از کالور مپینگ هایی مانند Exponenshal استفاده کرده باشید.اما در فتوشاپ،  ما کلی آزادی عمل داریم چون اطلاعات رنگی رو داریم به راحتی میتوانیم آن را اصلاح کنیم.

تغیر حس و حال رندر dreamy dramatic : به دو صورت : برای اینکار باید روی روشنایی آنها کار کنیم. یا تصویر رو تاریک و دراماتیک بشوند ، یا یک حالت روشن و رویایی به تصویر مان بدهیم.

تنطیم رنگ تصویر color adjustments : در فتوشاپ ، ما چندین ابزار برای اینکار داریم. مانند : کالور بلنس (color balance) که یک ابزار خیلی قوی برای تنظیم  میدتون ها ، سایه ها و نقاط روشن میانه است. در این قسمت ، چند تا از مهم ترین ابزار های موجود در فتوشاپ رو برسی میکنیم.

ایجاد عمق در صحنه depth : این کار ، یکی از ضروری ترین کارهای پست پروداکشن هست تا بتوانیم در تصویر حس عمق رو به بیننده القا کنیم.باید نقاط دور روشن تر بشوند و حتی کمی ته رنگ آبی داشته باشند ک دلیل آن وجود اتمسفری هست که در این میان هست…

استفاده از عملیان ماسک masking : خیلی وقت ها پیش میاد که میخوایم در فتوشاپ ، یک ناحیه خاصی از رندر را ویرایش کنیم و میخوایم که کل تصویر دست نخوره. اینجاست که استفاده از ماسک ها خیلی کار برد دارد.در واقع تمام گزینه هایی که در قسمت new adjustment layer هستند ، به صورت ماسک اعمال میشوند….

استفاده از ابزار dodging و burning : این دو، ابزار های بسیار قوی فتوشاپ برای ویرایش سایه ها و نقاط روشن و درکل میشه گفت که کارشون جذاب تر کردن رند ما هست !

روش استفاده از render elements : برای اینکار باید با استفاده از رندر پس Render pass ، قطعات مختلفی را از رندر جدا کنیم. مثلا: براقیت ، انعکاس و …  و از هر کدام از آنها به عنوان لایه جداگانه یا در یک کانال رنگی خاص ، بکار بگیریم.

افکت های مخصوص دوربین camera fx : در این بخش با چند تا از افکت هایی که معمولا ، آنها در دوربین را داریم ، برسی میکنیم. از رایج ترین آنها : افکت عمق صحنه ، موشن بلور ، ویگنت (photoshop vignette effect) و … است. البته اینها را در دوربین فیزیکال کمرای ویری هم میشه اعمال کرد. اما اولا ، زمان رندر را بالا میبرند و دوما : قابل ویرایش نیستند !!!

بعد از گذراندن مقدمات ، در یک پروژه عملی ، تمام الفبای پست پروداکشن را به شما یاد خواهیم داد و مهارت ها و خلاقیت های شما را به چالش خواهیم کشید !!!

 

روی تصاویر زیر کلیک کنید :

 

 

فیلم آموزشی Video Tutorials

پخش آنلاین قسمت اول این آموزش

 

دانلود رایگان قسمت دوم آموزش

www.3dmaxfarsi.ir :پسورد فایل فشرده

 

نام آموزش : آموزش اصولی پست پروداکشن در معماری به زبان فارسی

زمان : 2 ساعت و 12 دقیقه

شرکت سازنده : Viscorbel

مترجم : جعفر صیدی

نرم افزارهای استفاده شده : Photoshop cc

 

سفارش این آموزش از فروشگاه تری دی مکس فارسی :

 

خرید پستی

 

پرداخت آنلاین و دریافت لینک دانلود آموزش:

 

http://www.3dmaxfarsi.ir/?p=14965 :لینک کوتاه

دیدگاهتان را ثبت کنید

ایمیل شما منتشر نخواهد شد. فلید ها الزامی است *

*