آموزش کامل نورپردازی داخلی در تری دی مکس

آموزش فارسی 5 اصل مهم برای گرفتن رندرهای با کیفیت خیلی بالا V-ray

آموزش فارسی نورپردازی داخلی با کیفیت خیلی بالا hdri ies

آموزش فارسی نورپردازی داخلی با کیفیت خیلی بالا hdri ies

در این درس، میخوام به صورت عملی به شما نشان بدهم که برای گرفتن یک رندر عالی و فوق العاده، به چه چیز هایی نیاز داریم و در غالب یک پروژه عملی ، تنظیمات یک پروژه نورپردازی داخلی با کیفیت خیلی بالا  را برای شما توضیح خواهم داد .

گام اول : مدلسازی بسیار بسیار دقیق و با جزئیات بالا : درست هست که اکثر ما در پروژه هایمان؛ از آبجکت های آماده استفاده میکنیم که دقت مدلسازی بسیار بالایی دارند ولی قسمت هایی مهمی وجود دارد که توسط خیلی از دوستان، نادیده گرفته میشود. مثلا تمام گوشه های کابینت ها، پنجره ها و … باید با دستور چمفر (3ds max Chamfer) شوند که نایده گرفته میشود و مثلا پرده ها ، موکت کف و … با دقت بالا و به صورت کاملا حرفه ای مدلسازی شود که دوستان اصلا به این موضوع اهمیت نمیدهند! برای اطلاعات بیشتر، (آموزش آماده شدن برای رندر های فوق حرفه ای) را ببینید.

گام دوم : متریال دهی و ساخت شیدر و تکسچر اصولی : این بخش هم از اهمیت خیلی بالایی برخوردار هست که در اکثر اوقات دوستان فقط از یک عکس بیت مپ، به عنوان دیفیوز استفاده میکنند و اوج خلاقیت انها ، سیاه و سفید کردن آن مپ در فتوشاپ و کپی کردن آن در قسمت بامپ است !و این اصلا کافی نیست.در صورتی که حتما باید تمام مپ های انعکاس و تنظیمات آن و همچنین در صورت نیاز، مپ های کلاسی نس (vray glossiness map) و دیس پلیس منت ها،  (vray displacement) به درستی انجام شود که معمولا انجام نمیدهید !و همچنین تنظیمات سابدیویژن های متریال ها و … باید با دقت تنظیم شود.

گام سوم : درک مفاهیمی مانند کامپوزیت و تئوری رنگ color theory and composition : وقتی شما در یک فضای خالی، یک دوربین قرار میدهید و شروع به چیدن آبجکت ها میکنید باید به فرم آنها و مخصوصا رنگ ها دقت کنید و اینکه چطور آنها را کنار هم قرار میدهید.باید 3 رنگ اصلی و رنگ های مکمل آنها را بشناسید و یاد بگیرد که چطور با وجود اینکه متریال های هم خانواده و هماهنگ استفاده کرده اید، در کارتان تظاد ایجاد کنید.

گام چهارم : تنظیمات کادر رندر و دوربین : اگر از کیفیت رندرهای خام خود راضی هستید و زمان رندر منظقی دارید، در مسیر درستی پیش رفته اید و به شما تبریک میگم. به همین روند ادامه دهید!!!

گام پنجم : ارتقا تصویر یا همان پست پروداکشن : به نظر بنده، پست پروداکشن، بیشتر برای رندرهای خارجی است. ما در رندرهای خارجی نیاز به مواردی مانند اصلاح افکت هایی مانند عمق تصویر ، بهبود سایه ها، و … هستیم و در صحنه های داخلی واقعا نیازی نیست!صحنه های داخلی (اگر اصولی و درست گرفته شوند) نیاز چندانی به پست پروداکشن در فتوشاپ یا افترافکت و … نیست. با استفاده از پنجره فریم بافر ، میتوان نور، کنتراست ، گاما و … را اصلاح کرد.

صد البته پست پروداکشن، بخش جدایی ناپذیر از رندرهای معماری است! و پرسوناژ گذاری و افکت های مخصوص فتوشاپ و … بخش لذت بخش پروژه ما هستند !

با مطالعه و تمرین مداوم ، روز به روز دانش و مهارت شما بیشتر خواهد شد و تمام اصولی را که در بالا به صورت خلاصه توضیح دادم، بیشتر درک خواهید کرد .در زیر یک ویدئو به زبان فارسی برای شما عزیزان آماده کرده ایم که حتما با دقت تماشا و فایل های مکس آن را دانلود و مرور بفرمایید. ارادتمند صیدی ♥

گالری تصاویر :

 

فیلم آموزشی به زبان فارسی Video Tutorials

پخش آنلاین : آموزش فارسی نورپردازی داخلی با کیفیت خیلی بالا

لطفا برای درک بهتر این آموزش، فایل مکس و فتوشاپ را از لینک های زیر دانلود کنید و با دقت آنها را برسی و با پارامترهای آن بازی کنید و تست رندر بگیرید …

فقط کاربران ویژه سایت میتوانند لینک های دانلود را مشاهده کنند

برای ثبت نام روی Register کلیک کنید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید  .کنید.

www.3dmaxfarsi.ir :پسورد فایل فشرده

 

خرید پکیج کامل تصاویر HDRI + آموزش فارسی :

نمایش بیشتر
telegram

‫9 دیدگاه ها

  1. سايت شما بسيار براي من با ارزش است و هميشه درصدرسايت هاي مورد علاقه ام قرارداده ام . ازشما بي نهايت متشكرم.

  2. سلام و خیلی ممنون از سایتتون . چطوری باید این فیلم رو دانلود کنم؟لطفا سریع جواب بدهید بازم ممنون

  3. لطفا لینک دانلود ویدئو را قرار دهید. من همیشه به اینترنت دسترسی ندارم.
    تشکر

  4. باسلام و خسته نباشید خدمت شما
    میخواستم ببینم بهترین لب تاپ برای کار3dmax و نرم افزارهای معماری چه مدلی هست
    من یک لب تاپ hp probook دارم که خیلی داغ میکنه وبعضی اوقات بین کار خاموش میشه
    میخواستم در زمینه خرید لب تاپ بهم مشاوره بدید در همه رنج قیمتی
    با تشکر از سایت خوبتون

  5. این رو باید با توجه به بودجه تون ، پروژه هایی که میخواید باهاش انجام بدید انتخاب کنید
    در کل با 4 میلیون تومان، میشه یک سیستم خوب جمع کرد

  6. لطفا با توجه به تجربیاتی که در این زمینه دارید مشخصات ی سیستم خانگی که بتونه راحت رندر بگیره و ضعیف نباشه رو برام بگید،میخام ی سیستم خانگی خوب داشته باشم که زمانی که از آبجکت ها ه تعداد زیاد استفاده میکنم سیستم کم نیاره،با تشکر از سایت خیلی خوبتون

  7. با سلام
    با تشکر از اموزشهایی که گذاشتید

  8. سلام واقعا جالب بود.
    همین طور ادامه بدید

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا