آموزش انیمیشن سازی

آموزش فارسی انیمیت کردن دوربین در پروژه معماری تریدی مکس 3ds max

آموزش فارسی انیمیشن سازی در معماری : انیمیت کردن دوربین تریدی مکس : 3ds max

آموزش فارسی انیمیشن سازی در معماری : حرکت دوربین در امتداد یک مسیر Animating camera along flight path

انیمیشن سازی در معماری، یکی از موضوعاتی است که خیلی کم به آن پرداخته شده و اکثر بچه ها ، حتی کارهای خیلی ساده ای که میتوان با دوربین تری دی مکس انجام داد  را  بلد نیستند.!

در این آموزش ، یکی از رایج ترین کارهایی را که میتوان با دوربین انجام داد را به شما عزیزان و دوستان گرامی خودم، آموزش خواهم داد و آن هم انیمت کردن دوربین در امتداد یک مسیر است که به عبارتی آن را Animating a camera along a flight path هم می نامند. البته این تکنیک حتی برای نرم افزارهای دوبعدی مانند افترافت هم کاربرد دارد!

برای انجام این کار در ابتدا یک مسیر path که یک خط است را در نمای بالا روی پروژه مان ترسیم خواهیم کرد.که این میتواند یک اسپیلاین تخت Line و یا منحنی Spline باشد.ما از این خط برای مسیری که دروبین و یا تارگت ما باید حرکت کند، استفاده میکنیم.

نکته مهم : بهتر است از نوربز ها point Curve استفاده کنید. چون نوربزها بر اساس خطوط و منحنی های نرم ساخته شده اند! و حرکت دوربین های شما، بسیار نرم خواهند شد!

این خط میتواند در جاهایی ، روی محور Z پایین یا بالا برود. اما نکته مهم اینجا است که تعداد ورتکس های خط بسیار مهم است و در نواحی ای که میخواهید دوربین چرخش داشته باشد، حتما باید تعداد ورتکس ها را زیاد کنید تا حرکت دوربین نرم باشد. (حالا چند تا ورتکس و چطوری باشه؟ این دیگه طراحی ای هست که شما برای انیمیشن انجام میدید )

پس از ترسیم خط مسیر حرکتی path، باید یک دوربین بسازیم و حرکت دوربین را به روی آن مسیر محدود کنیم. پس از منوی Amimation گزینه Contraintes را پیدا کنید و گزینه path Contraintes را بزنید.پس از اینکار کنترل کننده های جدیدی را برای دوریبن داریم!

چند نوع انیمیشن داریم ؟

به صورت کلی، دو نوع انیمیشن سازی داریم. یا فقط دوربین متحرک هست که حدود 90 درصد انیمیشن سازی ها به این صورت انجام میشود و یا غیر از متحرک بودن دوربین، نورها، متریال ها و … تغییر میکنند، ماشین ها و آدم ها حرکت میکنند و اگر بخواهیم حرفه ای تر کار کنیم، قوانین فیزیکی را هم روی اشیاء اعمال میکنیم. مثلا کشش ، الاستیسیته، برخورد، و … (مثلا تصادف یک ماشین یا شوت کردن توپ فوتبال و …) و اگر باز هم بخواهیم پیش برویم، میتوانیم انواع افکت های دوربین مانند افکت اسلو موشن و … را هم وارد انیمیشن کنیم و یا کلی کارهای جذاب دیگر که خوراک این کارها، سینمافوردی و مایا هستند!

پس انیمیشن سازی در معماری چی شد ؟

برای نشان دادن یک فضای معماری به صورت انیمیشن، لازم نیست که خیلی کار عجب و غریبی انجام بدید. با دانستن چند تکنیک کاربردی و خلاقیت خودتان و دیدن چند نمونه کار، میتوانید پروژه های فوق العاده ای را خلق کنید.کارهایی مانند:

  • حرکت اشیاء
  • بازی کردن با نورها
  • صدا گذاری روی انیمیشن
  • افکت گذر زمان و تغییر بگراند
  • حرکت دوربین در زمان و مکان مناسب

 

ویدئو آموزش فارسی انیمیت کردن دوربین تریدی مکس :

پخش آنلاین آموزش

نمایش بیشتر
telegram

‫2 دیدگاه ها

  1. شما باید دکمه C روی کیبود رو بزنید که به نمای دید دوربینی که ساختید بروید
    اگه بخواید ویدئو آن را ببینید، توسط دکمه های پخش انیمیشن که در سمت راست پایین تری دی مکس هست، میتوانید آن را Play کنید
    البته سرعت بخش شما، بسته به تعداد فریم و زمان بندی شما که برای آن تعیین کردید بستگی دارد!!!

  2. سلام…میگم اگه میخواسته باشم از نمای همین دوربین یه انیمیشن داشته باشم باید چی کار کنم

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا