آموزش Tracking
موضوعات داغ

آموزش فارسی سینت آیز : نرم افزار حرفه ای ترکینگ سه بعدی Syntheyes

آموزش سینت آیز نرم افزار حرفه ای ترکینگ سه بعدی Syntheyes

آموزش فارسی SynthEyes : نرم افزار ترکینگ در ویرایش فیلم جلوه ویژه

در این قسمت از سایت تری دی مکس فارسی، آموزش فارسی کار با نرم افزار سینت آیز Syntheyes را آماده کرده ایم که یکی از بهترین و حرفه ای ترین نرم افزار های دسته کمرا ترکر camera-trackers محسوب میشود.در این دوره آموزشی syntheyes tutorial after effects ، نه فقط اصول اولیه و حرفه ای ترکینگ حرفه ای advanced tracking را آموزش میدهیم ، بلکه شما را با سایر ویژگی های نرم افزار Syntheyes آشنا میکنیم و به شما نشان خواهیم داد که این نرم افزار فرای یک برنامه برای ترکینگ و … است.

این دوره آموزشی فارسی را با یک شات ساده simple shot شروع میکنیم و کسانی که در اینکار مبتدی هستند را با محیط برنامه و چیزهایی که بعد از باز کردن Syntheyes ، برای اولین بار خواهید، آشنا خواهیم کرد و یک تراک اتوماتیک کامل automatic track را انجام خواهیم داد. و چند تکنیک ساده برای تمیز کردن صحنه clean-up به شما آموزش خواهیم داد. و برای تست آن؛ یک آبجکت سه بعدی 3D-objects را وارد صحنه خواهیم کرد و در چند ثانیه، نتیجه فوق العاده camera-solution آن را خواهید دید.

آموزش فارسی Syntheyes : سینت آیز نرم افزار حرفه ای ترکینگ سه بعدی : جلوه های ویژه و ویرایش فیلم و ویدیو

آموزش فارسی SynthEyes : حل مشکل شات هایی که لرزش دست دارند Solving a shaky handheld shot

در این دنیا، همه چیز برای شما ساده انجام نمیشود و ما همیشه با چیز هایی مانند موشن بلور motion-blur ، لرزش دوربین camera-shake  و اعوجاج دوربین lens-distortion مواجه میشویم. و برای شات های پیچیده دیگه لازم میشه اون اسلحه بزرگه رو کنیم! با استفاد از ابزار های تمیز کننده اتوماتیک Automatic tracker cleanup میتوانید به صورت دستی ، روی هر tracker-curve در graphs-editor کنترل داشته باشید.

اگر فوتیجی footage دارید که حرکت دوربین سریع و تصویر هم لرزش و motion-blur دارد، بهترین راه برای حل این مشکل، استفاده از ابزار های گروه supervised tracking است و بهترین کنترل را روی هر tracker را به شما میدهد.

اگر در فوتیج تان، یک جسم دارید که جلو دوربین را گرفته و مانع barrel-distortion ایجاد میکند و یا ترکر شما کلی errors دارد و یا آبجکت سه بعدی 3D objects ، شما با footage هماهنگ نمیشود و یا … ، خبر خوش این هست که نرم افزار Syntheyes ، راه حل فوق العاده برای این مشکلات دارد. میتوانید از شر اعوجاج دوربین lens-distortion خلاص شوید و یا در CGI اعوجاج مجدد ایجاد کنید ..

آموزش فارسی SynthEyes : مدلسازی با نرم افزار سینت آیز Modeling with Syntheyes

با استفاده از ویژگی های tracking و نتایج 3d-points ، شما نه تنها میتوانید دوربین camera را تعریف کنید، بلکه میتوانید صحنه را مدلسازی مجدد (re-model the scene) کنید و فقط کافی است که از نقاط points برای تعریف مدل سه بعدی مش (mesh) استفاده کنید. واگر این ویژگی ها برای مدلسازی مجدد صحنه شما کافی نیست، میتوانید ترکر های با ورزن صفر zero weighted trackers (ZWT) را وارد کنید که روی دوربین تاثیری نمیگذارند اما خودشان را مکان دهی مجدد میکنند تا مکان درستی را در محیط سه بعدی 3d environment به شما بدهند.

اگر به اشکال ارگانیک organic shapes بیشتری برای بازسازی مجدد نیاز داشتید، میتوانید به راحتی و با سرعت، هزاران 3d-points را روی مدل سه بعدی تان اضافه کنید. حتی میتوانید با استفاده از camera-projection right مدل سه بعدی تان را texture دهی کنید…

آموزش فارسی SynthEyes : حل شات هایی که با دوربین روی سه پایه ضبط شده اند Solving Tripod shots – with 3d environment

شات هایی که دروبین روی سه پایه قرار گرفته و فیلم این نحو ضبط شده را  Nodal Pans می نامند. ترک کردن این نوع شان ها، فوق العاده مشکل هست. چون وقتی شما هیچ گونه تغییر پرسپکتیوی ندارید، و مکان دوربین هم تغییر نمیکند و فقط روی یک نقطه ایستاده ! و در نتیجه کار ترکینگ، بسیار سخت خواهد شد! تنها اطلاعاتی که نرم افزار Syntheyes میتواند از این صحنه بگیرد، چرخش هست!

این یکی از رایج ترین مشکلات هست ولی به راحتی میتوانید با استفاده از ابزار Syntheye’s lens-tools میتوانید این مشکل را حل کنید. و با استفاده از یکی از خطوط پررنگ و طولانی در یکی از شات ها که میشود مکان دهی یک آبجکت را مشخص کرد،  میتوانید محور مختصاتی coordinate system را تنظیم کنید و فکر میکنم این مفاهیم برای هنرمندان دیجیتالی 3d-artist آشنا و قابل فهم باشد.

 

آموزش فارسی و جامع نرم افزار قدرتمند Syntheyes ، نرم افزار حرفه ای ترکینگ سه بعدی و Camera tracking

در این دوره ی آموزشی  که به طور کامل و حرفه ای توسط وب سایت توت فرنگی به زبان فارسی ترجمه شده است در طول بیش از 3 ساعت و 40 دقیقه آموزش با نرم افزار فوق العاده قدرتمند Syntheyes  آشنا خواهید شد.

Syntheyes یکی از سریع ترین و در عین حال قدرتمندترین نرم افزارهای ترکینگ سه بعدی ( 3D TRACKING ) که به آن  Camera Tracking هم گفته می شود ، می باشد .این دوره ی آموزشی نه تنها شما را به صورت پایه ای با نرم افزار Syntheyes  آشنا می سازد بلکه شما را با تکنیک های پیشرفته Tracking و ابزارهای فوق العاده دیگر این نرم افزار آشنا می سازد که این ابزارها بسیار بیشتر از صرف ابزارهای Tracking می باشند .

اما شاید این سوال برای شما هم پیش بیاید که اساسا هدف از Tracking  چیست ؟

اگر بخواهیم به طور کلی و سریع بیان کنیم در فرآیند ترکینگ یک صحنه که در دنیای واقعی توسط دوربین فیلم برداری ضبط شده است ، مهمترین نقط شروع کار است ، قدم بعدی بازسازی نحوه ی حرکت دوربین در صحنه و ساختن یک دوربین در فضای نرم افزار  ترکینگ ( که در اینجا Syntheyes ) می باشد که دقیقا همان ویژگی های دوربین اصلی را داشته باشد ، سپس می توان اطلاعات دوربین و اطلاعات دیگر صحنه را به محیط نرم افزار سه بعدی ( مثلا 3DS MAX ) برد و در آنجا انیمیشن های سه بعدی ساخته شده را به راحتی با فیلم گرفته شد تطبیق داد .

آنچه در این دوره ی آموزشی فرا می گیرید  :

  • فصل اول (مقدمه ) 

برای شروع کار با نرم افزار    Syntheyesیک صحنه ساده را وارد نرم افزار خواهیم کرد و ساده ترین کاری را که برای ترک کردن صحنه ها در این نرم افار می شود انجام داد ، انجام می دهیم و آن هم استفاده از تکنیک Automatic tracking می باشد . در کمتر از چند ثانیه و تنها با زدن یک دکمه  معجزه ی این نم افزار قدرتمند را خواهیم دید . این تکنیک برای صحنه هایی که دوربین حرکت ها و چرخش های ساده ای دارد بسیار مفید است . سپس به کمک ابزارهای قدرتمند این نرم افزار تعدادی از Tracker  هایی مشکل ساز را حذف می کنیم . هم اکنون دوربین ما شبیه سازی شده ، برای اطمینان از صحت انجام کار یک شی سه بعدی را وارد صحنه می کنیم تا ببینیم تا چه حد با صحنه مچ خواهد شد . همین هم اکنون می توانیم اطلاعات حاصل از ترکینگ را به راحتی به نرم افزار سه بعدی اصلی خود منتقل کنیم .

  • فصل دوم ( صحنه هایی که دوربین دارای لرزش می باشد ) 

همیشه صحنه ها و فیلم ها به اندازه ی صحنه یی که در فصل اول بررسی کردیم آسان نمی باشند ، در بیشتر موارد دوربین دارای لرزش فراوان می باشد و یا اینکه با پدیده ی Lens-distortion یا Motion-blur مواجه هستیم . خوب در این موارد باید اسلحه های پیشفته تر Sytheyes را به میدان آورد ، اینجاست که باید از تکنیک های ترکینگ دستی یا Manual tracking  استفاده کرد ، علاوه بر این Syntheyes  ابزارهای خاص خود را دارد که به کمک آن بتوان مشکلات مرتبط با Lens-distortion و Motion-blur  را حل کرد .

  • فصل سوم ( مدلینگ با Syntheyes) 

به کمک Syntheyes  نه تنها می توان حرکات واقعی دوربین را شبیه سازی کرد بلکه به کمک نقاط ایجاد شده به راحتی می توان اشیاء موجود در صحنه را نیز شبیه سازی کرد و مدل های سه بعدی را از این اشباء در درون Syntheyes ایجاد نمود .

  • فصل چهارم ( صحنه هایی که روی سه پایه فیلم برداری شده اند )

صحنه هایی که بر روی سه پایه فیلم برداری شده اند در نگاه اول ممکن است بسیار ساده به نظر بیایند اما واقعیت این است که چون هیچ تغییری در پرسپکتیو صحنه ایجاد نمی شود ، اطلاعات دوربین و محل قرارگیری اشیاء در صحنه به سادگی در چنین صحنه هایی به دست نمی آید ، با استفاده از ابزارهای Syntheyes  فرا می گیریم که چگونه چنین صحنه هایی را هم با موفقیت ترک کنیم .

  • فصل پنجم ( ترکینگ اشیاء متحرک در صحنه )

در بسیاری از موارد شا نیاز دارید که علاوه بر دوربین یکی از اشیاء موجود در صحنه ر هم ترک بکنید تا بتوانید در نرم افزار سه بعدی آن را با شی ء سه بعدی مدنظر خود جایگزین کنید ، پروسه تخصصی این کار را هم در فصل آخر انجام خواهیم داد.

آموزش نرم افزار افترافکت و  Syntheyes خودمان را با یک پروژه ساده شروع میکنیم و کارهای خیلی رایج را که معمولا درست پس از باز کردن Syntheyes انجام میشود ؛ مثلا اتوماتیک ترکینگ Automatic tracking را انجام میدهیم.سپس با چند کلیک ساده، نتایج اولیه و فوق العاده این نرم افزار را خواهیم دید.

فیلم آموزشی Video Tutorials

پخش آنلاین قسمت اول این آموزش

نام دوره : آموزش فارسی سینت آیز : نرم افزار حرفه ای ترکینگ سه بعدی Syntheyes

  • نرم افزارهای بکار رفته : افتر افکت + سینت آیز
  • حجم این دوره آموزشی : 1.2 گیگ
  • زمان : 3 ساعت و 30 دقیقه
  • قیمت : 49,000 تومان
  • زبان: فارسی

خرید لینک دانلود و دریافت فوری فایل 

حجم این دوره آموزشی =  (816 مگابایت فایل های ویدئویی آموزشی 375 مگابایت فایل های تمرینی)

دانلود آموزش

 

سفارش این مجموعه به صورت پستی

خرید پستی

نمایش بیشتر
telegram

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا