آموزش کامل نورپردازی داخلی در تری دی مکس

آموزش نورپردازی مخصوص انیمیشن مایا Maya Lighting

آموزش نورپرداری مخصوص انیمیشن مایا Maya Lighting

آموزش نورپردازی مایا انیمیشن Efficient Cinematic Lighting 2 Lighting for Animation Part 2

در این دوره آموزشی نورپردازی ویری مایا برای انیمیشن Maya Lighting ، سعی میکنیم که  اهمیت مبحث اصوا ترکیب و کامپوزیت خوب (good composition) را برای نورپردازی سینمایی موثر در انیمیشن سازی (effective cinematic lighting) را به خوبی شرح دهیم.

مدرس این دوره، آقایJeremy Vickery هست و در مورد مباحث پایه ای، رفتار نور در دنیای واقعی (fundamental concepts) صحبت میکند. و مباحث انعکاس نور reflection , شکست نور refraction  , جذب نور absorption  , رنگ و درجه حرارت نور color temperature , و نورهای اتمسفری atmospheric را با ذکر مثال شرح خواهد داد.

Efficient Cinematic Lighting 2 Lighting for Animation Animation Part 1

آموزش فارسی انیمیشن مایا Maya Lighting

سپس او  در مورد دوربین بر اساس کامپوزیت در مایا صحبت میکند، و مباحثی مانند زاویه دوربین camera angles ،فاصله distance ، لنز lenses ، عمق صحنه depth of field ، و سایر المنت هایی را که صحنه را تعریف میکنند، mood of a shot را شرح خواهد داد. سپس آموزش را بر اساس عناصر هنری نورپردازی  Maya Lighting و کامپوزیت مرتبط به گرافیک کامپیوتری، توضیح میدهد.

آموزش فارسی انیمیشن نورپردازی مایا Maya Lighting

تکنیک هایی مانند نورپردازی 3 نقطه ای three-point lighting ، ساطع کردن نور implied lighting،  اتمسفر و جو atmosphere ، و سایر تنظیمات مختلف نورپردازی که حالت mood یک انیمیشن داستانی را داشته باشیم.

آموزش فارسی نورپردازی حرفه ای مایا Maya Lighting

سپس این اصول با استفاده از مایا، به عنوان ابزار اولیه 3 بعدی ساز primary 3D tool بکار گرفته میشود.سپس استاد Jeremy در مورد تنظیمات مختلف نورپردازی در حالت ها و موقعیت های مختلف  با پلاگین ویری برای مایا V-Ray for Maya میپردازد تا در نهایت به یک گلوبال آیلیومنش global illumination effects فوق العاده برسیم.

Efficient Cinematic Lighting 2 Lighting for Animation Part 2

در قسمت دوم، پس از پشت سر گذاشتن اصول اولیه، به مبحث اصلی نورپردازی برای انیمیشن (lighting for animation) و تکنیک های خودش را برای نورپردازی در غالب یک پروژه کارتونی 1 دقیقه ای  که 2 کاراکتر و 17 shots شات،  دارد و به اشتراک میگذارد.این آموزش محصول بی نظیر کمپانی thegnomonworkshop هست.حتما دانلود کنید و لذت ببرید.

 

پخش آنلاین قسمت آخر و خروجی نهایی این آموزش

 

 

دانلود بخش اول و دوم آموزش مایا

Efficient Cinematic Lighting 2 Lighting for Animation Part 1-2

 

فقط کاربران ویژه سایت میتوانند لینک های دانلود را مشاهده کنند

برای ثبت نام روی Register کلیک کنید. اگر قبلا ثبت نام کرده اید  .کنید.

 

آموزش فارسی کامل مایا در معماری + فایل های پروژه

02-Efficient-Cinematic-Lighting

خرید پستی

برای سفارش این محصول و یا سایر آموزش های فارسی – انگلیسی، به فروشگاه مراجعه بفرمایید.

 

لینک کوتاه : https://www.3dmaxfarsi.ir/?p=12014
نمایش بیشتر
telegram

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا