آموزش بازی سازی

آموزش فارسی مقدماتی یونیتی: ساخت پروژه اولیه Unity Setting up project

آموزش مقدماتی بازی سازی یونیتی : ایجاد صحنه اولیه Setting up the project overview

آموزش مقدماتی بازی سازی یونیتی : ایجاد صحنه اولیه Setting up the project overview

آموزش مقدماتی بازی سازی یونیتی : اولین گام در بازی سازی یونیتی، ساخت پروژه اولیه است. و بعد از آن میتوانیم کاراکتر اول شخص را وارد کنیم و بعد از آن تصمیم میگیریم.  که آیا Asset های دیگر که میخواهیم از آنها استفاده کنیم، وجود دارد یا نه؟ و در مرحله بعدی، تمام مدل ها، تکسچرها و … را وارد کرده و تمام اجزاء مختلف را در کنار همدیگر قرار خواهیم داد.

وقتی که برای اولین بار روی آیکن یونیتی کلیک میکنید، پنجره ای باز شده در آنجا میتوانید تعیین کنید که پروژه جدیدی را میخواهید بسازید یا پروژه های قبلی خود را میخواهید باز کنید؟ یا مثلا بازی سازی دوبعدی 2D را میخواهید یا سه بعدی 3D ؟!

همچنین در این صفحه میتوانید مسیر Asset های خودتان را آدرس دهی کنید . یا در پنجره Asset pachages میتوانید مشخص کنید که کدام یک از آبجکت های خودتان را وارد صحنه کنید؟. از تمام این عناصر میتوانیم در ساخت بازی استفاده کنیم. مثلا اشکال دوبعدی، دوربین ها، کاراکترها، افکت ها، اینوایرومنت ها  و … را داریم.

معمولا 2 چیز به همراه پروژه به وجود میاید. 1) دوربین اصلی و 2) نور هدایت شونده (Directional  Light) که میتوانیم آنها را در پنجره Hierachy یا همان سلسله مراتب ببینیم.همچنین در قسمت Standard Asset  میتوانیم کاراکتر های وارد شده مان را ببینیم. مثلا کاراکتر اول شخص، متریال های فیزیکی،توپ های گردان یا همان Roller ball و …

اولین گام در پروسه بازی ساز دیجیتالی، ساخت یک پروژه است. پس از اجرا کردن نرم افزار یونیتی ، پنجره ای دقیقا برای همین کار ظاهر میشود و شما میتوانید پروژه جدیدی را ایجاد کنید و یا پروژه های آماده و یا از قبل کار شده خودتان را باز کنید.ساختار و کارکرد یونیتی، بسیار هوشمند است مثلا میتوانید پوشه پروژها و محتویات پروژه ها را بعدا هم را جابه جا کنید.اگر دکمه New Unity project را بزنید، میتوانید برای آن یک اسم و مکان ذخیره شدن تعیین کنید و مشخص کنید که بازی دوبعدی 2D میخواهید داشته باشد یا 3D سه بعدی !؟در همین مرحله هم میتوانید سایر است ها را وارد کنید. مثلا اشکال یا آبجکت های دوبعدی 2D ، انواع دوربین ها Cameras، انواع کاراکترها Characters و انوع پلت فورم ها CrossPlatfominput و انواع Effects و محیط و جو Enviroment و … سپس روی دکمه Creat project کلیک میکنم و بعد از این مرحله،به صورت اتوماتیک یونیتی باز میشود و  شما یک صحنه سه بعدی شامل یک Asset packages دارید.

به صورت پیشفرض، یک دوربین دارکشنال لایت و یک نور خورشید هم داخل صحنه ایجاد میشوند.در پایین صفحه کاری، تمام تجهیزات (Asset ) را که وارد کرده اید را میتوانید ببینید.تمام این موارد به همراه چندین نکته کلیدی را به صورت ویدئویی در قسمت پایین این صفحه میتوانید مشاهده کنید یا فایل ویدئویی را مرتبط با آن را دانلود کنید.بعد از ایجاد پروژه اولیه، نیاز هست که یک نگاهی داشته باشیم به ساختار اصلی پروژه و به این صورت میتوانیم تنظیمات کاراکترها را انجام بدهیم و چک کنیم که آیا چیزهای دیگری هم برای وارد کردن لازم هست یا نه ؟! . unity3d

ویدئو آموزشی Video Tutorials

پخش آنلاین آموزش فارسی مقدماتی بازی سازی یونیتی

 

نسخه کامل این آموزش ویدئویی را میتوانید از فروشگاه، توسط لینک زیر خریداری و دانلود کنید

دانلود پکیج کامل آموزش یونیتی سه بعدی

 

Setting up the project : Creating a new project, importing assets, setting the build target and other project related details. معرفی و راه اندازی پروژه بررسی با نسخه: 5.3 - دشواری: مبتدی معرفی در این تخصیص ما یک بازی Tic-Tac-Toe (همچنین به عنوان Noughts و Crosses شناخته می شود) با استفاده از چیزی بیش از ساخته شده در Unity UI و دو اسکریپت اساسی. شرح روشی برای ایجاد بازی در این درس باید دو چیز مهم را نشان دهد. اول، همه کاره ی ابزار UI UI است. ابزار UI Unity بسیار قدرتمند است و می تواند برای انجام بسیاری از وظایف در هر پروژه خاص مورد استفاده قرار گیرد. بسیاری از این وظایف ممکن است به نظر نمی رسد که UI مربوط به ابتدا، اما ابزار ابزار UI ممکن است ما را تبدیل به یک راه حل خوب و غیر منتظره است. در این پروژه ما می خواهیم نشان بدهیم که بدون استفاده از گرافیک های سفارشی، ورق های اسپری یا تعاملات پیچیده، می توانیم این بازی را کاملا "خارج از جعبه" با استفاده از رابط کاربری Unity و دو اسکریپت ساده انجام دهیم. علاوه بر این، ما می خواهیم از طریق یک پروژه با شکستن آن به قطعات قابل کنترل برویم؛ نزدیک شدن و حل یک مشکل در یک زمان. ما قدم های طراحی و ساخت نمونه هایی را که در هر پروژه ی بازی می توانستیم بجای رفتن مستقیم به محصول به پایان برسانیم و تنها توضیح دهیم که چگونه یک بازی کامل از قطعات پیش ساخته ساخته می شود. این مرحله طراحی و نمونه سازی شامل کد refactoring و تنظیم دامنه پروژه است که ما از طریق این درس کار می کنیم. به جای نشان دادن طرح نهایی، کامل، ما امیدواریم که این رویکرد به ما کمک کند که نه تنها دلیل اصلی تصمیم گیری در این پروژه را درک کنیم، بلکه به درک بسیاری از اقدامات کوچک انجام شده در ساختن یک بازی کمک خواهیم کرد. با حتا یک پروژه کوچک، راحت می توان از آن محروم شد. "از کجا آغاز کنم؟" یک سوال معمول است، به سرعت توسط "آنچه که در حال حاضر؟" به دنبال است. پس از انجام این پروژه، ما امیدواریم که همه بتوانند پروژه های بزرگتری را برای مقابله با پروژه های بزرگتر از طریق تبدیل شدن به قطعات کوچکتر و قابل کنترل تر آغاز کنند. محدوده بازی بازی بازی ساده خواهد بود. یک تخته مربع ساده ساده به 9 کاشی یا فضاهای شبکه تقسیم خواهد شد. هنگامی که بازیکن بر روی یکی از فضاهای شبکه کلیک کند، آن را "X" یا "O" تعیین می کند. بازی به پایان رسیده است که یک بازیکن ادعا می کند که 3 ردیف شبکه در یک ردیف وجود دارد یا هیچ حرکتی وجود ندارد. این بازی مقدار کمی از لهستانی را برای تکمیل آن به دست خواهد آورد. در شروع بازی، هیئت مدیره فعال نخواهد شد تا اولین بازیکن انتخاب کند که آیا آنها بازی "X" یا "O" هستند. پانل نشان می دهد که کدام است. هنگامی که این بازی تمام شود، یک پرچم برنده خواهد شد و اگر کسی برنده نباشد، قرعه کشی خواهد کرد. هنگامی که بازی به پایان رسید، دکمه راه اندازی مجدد نمایش داده می شود، هنگامی که روی آن کلیک می کنید، بازی را به وضعیت شروع می کند. این بازی به چند عنصر اساسی نیاز دارد. پس زمینه زمینه ای برای کل بازی است. یک عنصر که هیئت مدیره ما خواهد بود. یک عنصر یا مجموعه ای از عناصر، که هیئت مدیره بازی را به 9 حوزه در یک شبکه حتی تقسیم می کند. نه کاشی که می تواند "X" یا "O" اختصاص داده شود، اما هنگامی که این مقادیر اختصاص داده می شود، بازیکنان فعلی یا بازیکنان فعلی یا بازیکنان باقی خواهند ماند. منطق برای تغییر طرف زمانی که یک بازیکن به نوبت خود را. منطق برای بررسی شرایط "برنده"، اجازه می دهد برای تساوی که هیچ کس برنده. پانل که نشان می دهد چه کسی برنده است پس از پایان بازی. برای لهستانی، به سوی پایان پروژه، می توانستیم برخی از عناصر مفید دیگر نیز داشته باشیم. یک راه برای انتخاب طرف شروع بازی، "X" یا "O". یک شاخص از آن است که به نوبه خود آن است. یک دکمه راه اندازی مجدد دستورالعمل بسیار اساسی. در نهایت، به عنوان بخشی از این exercize، ما قصد داریم چیزی بیش از عناصر ارائه شده توسط Unity ساخته شده در ابزار ابزار UI استفاده کنید. راه اندازی پروژه با باز کردن وحدت و ایجاد یک پروژه جدید 2D شروع کنید. نام پروژه "TicTacToe" (یا نام دیگری به عنوان ترجیح داده شده). یک محل را انتخاب کنید تا پروژه را ذخیره کنید. 2D را انتخاب کنید تا نوع پروژه پیش فرض را به 2D تنظیم کنید. برای ایجاد پروژه روی دکمه "ایجاد پروژه" کلیک کنید. شرح برای اطلاعات بیشتر در مورد نوع پروژه و تفاوت بین پروژه 2D و 3D، لطفا جزئیات پروژه های 2D و 3D در کتابچه یونیتی را ببینید. هنگامی که پروژه در ویرایشگر Unity باز شده است، یک پوشه به نام «صحنه» در پنجره پروژه ایجاد کنید. صحنه پیش فرض را در پوشه Scenes به عنوان "Main" ذخیره کنید. شرح برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد شروع یک پروژه جدید، ایجاد پوشه ها و یا صرفه جویی در صحنه، لطفا با شروع صفحه در راهنمای Unity و با مراجعه به درس های زیر تماس بگیرید.
نمایش بیشتر
telegram

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا