آموزش بازی سازیچمن

آموزش فارسی ساخت فضای سبز چمن یونیتی گل درخت  Unity 3D

آموزش فارسی شبیه سازی عوارض زمین: ساخت فضای سبز چمن یونیتی گل درخت Unity 3D

آموزش فارسی یونیتی : شبیه سازی عوارض زمین: ساخت فضای سبز چمن گل درخت Unity 3D

یکی از مهم ترین چیزهایی که برای ایجاد حس و حالت طبیعی به محیط بازی لازم هست، ایجاد فضای سبز روی زمین است.منظورم چمن و درخت و گل و بوته است.همچنین ایجاد انواع عوارض زمین، انواع کوه و صخره و مسیرهای حرکت پیاده رو در یک فضای سبز و …

در این پروژه Unity ، ما چندین درخت را از پکیج درخت های آماده وارد کردم و شما هم میتوانید همین کار رو انجام بدید یا مثلا آبجکت های درخت خودتون رو از نرم افزار اسپید تری Speed Tree ، وارد کنید.بهرحال ایجاد یک فضای سبز زیبا در یونیتی، خیلی راحت هست!

در این پروژه، من صفحه ای رو به عنوان زمین Trrrain در قسمت ایتسپکتور unity inspector انتخاب میکنم. اگر از  قبل درخت هایی را وارد کرده بودید، میتوانید به بخش Edit Tree بروید و دکمه Add Tree را بزنید و در این پنجره خاص ، میتوانید یک Unity prefab خاص رو به آن اختصاص بدهیم . و سپس میتوانم در بخش Select Game Object آبجکت مورد نظر خودم را انتخاب و وارد میکنم.

آموزش فارسی شبیه سازی عوارض زمین: ساخت فضای سبز چمن یونیتی گل درخت Unity 3D

ساخت فضای سبز چمن یونیتی انبوه

برای ایجاد درخت های متعدد و انبوه هم میتوانید از آبشن Mass Place Tress استفاده کنید. در این حالت میتوانید از قلمو های یونیتی استفاده کرده و در قسمت هایی که میخواهید آبجکت مورد نظر شما مکان دهی شود، شروع به کلیک و درگ کنید.

در کادر Settings کلی آبشن برای ایجاد تنوع و گوناگونی درخت های تکثیر شده داریم. مثلا در یک ضریب کوچکتر یا بزرگتر شوند، یا تغییر مقیاس یا جابه جایی داشته باشند.

همچنین برای دسترسی به آبجکت های رایگان یونیتی میتوانید از پنجره Window گزینه Asset store را انتخاب کنید و به این صورت نرم افزارا شما به یونیتی استور است Asset store Asset متصل میشود و انواع  بوته ها، چمن های متراکم و غیر متراکم و شیدرها و آبجکت ها و فیلتر کننده ها و اسکریپت های رایگان و پولی ؛ در این آرشیو وجود دارند.

  • نام آموزش : آموزش فارسی ساخت زمین چمن درخت Unity 3D تکنیک بازی سازی
  • زمان : 14 دقیقه
  • قیمت : رایگان

ویدئو آموزشی Video Tutorials : Adding trees grasses to terrain

پخش آنلاین آموزش ساخت فضای سبز چمن یونیتی انبوه

نسخه کامل این آموزش ویدئویی را میتوانید از فروشگاه، توسط لینک زیر خریداری و دانلود کنید

دانلود پکیج کامل آموزش یونیتی سه بعدی

 

https://www.3dmaxfarsi.ir/?p=25952 :لینک کوتاه
نمایش بیشتر
telegram

دیدگاهتان را بنویسید

دکمه بازگشت به بالا