خانه / آموزش گرافیک 2 بعدی / آموزش ساخت متریال پیش رفته تری دی مکس تکسچر مپ 3ds Max
1 Star2 Stars3 Stars4 Stars5 Stars (2 votes, average: 4٫50 out of 5)
Loading...
بازدید: 4.5 - "آموزش ساخت متریال پیش رفته تری دی مکس تکسچر مپ 3ds Max" توسط تاریخ انتشار: 12/02/2017

آموزش متریال پیش رفته تری دی مکس 3ds Max Advanced Materials Lynda سلام. به دوره آموزشی ساخت متریال های پیش رفته فیزیکی برای تری دی مکس 3ds Max: Advanced Materials خوش آمدید. مربی این دوره آقای Aaron F. Ross است و در طول بیش از 2 ساعت ،تکنیک های متریال پیش رفته تری دی مکس به صورت فیزیکی material …

آموزش ساخت متریال پیش رفته تری دی مکس تکسچر مپ 3ds Max

آموزش ساخت متریال های پیش رفته تری دی مکس 3ds Max Advanced Materials Lynda

آموزش متریال پیش رفته تری دی مکس 3ds Max Advanced Materials Lynda

سلام. به دوره آموزشی ساخت متریال های پیش رفته فیزیکی برای تری دی مکس 3ds Max: Advanced Materials خوش آمدید. مربی این دوره آقای Aaron F. Ross است و در طول بیش از 2 ساعت ،تکنیک های متریال پیش رفته تری دی مکس به صورت فیزیکی material techniques را که برپایه و مخصوص شبیه سازی فیزیکی رفتار نور در رندر Physically Based Rendering است را برسی خواهیم کرد.

در ورژن جدید تری دی مکس، شیدر های جدیدی shading model ساخته شده است تا یک درجه از واقعیت گرایی را نسبت به رندر های سه بعدی قدیمی traditional 3D rendering ایجاد کنند.در این دوره ، آموزش صفر تا صد متریال های فیزیکی  physical material مکس را خواهیم آموخت و به شما نشان خواهم داد که چقدر راحت با آنها میتوان به نتایج خوب و با کیفیت photo realistic results رسید !

همچنین در این دوره ، شبکه شیدر زنی (سایه زنی) پیچیده تری دی مکس building complex shading networks را کار خواهیم کرد که در واقع کار آنها ترکیب Combining و تنظیم مپ ها adjusting maps است تا در نهایت به متریال های materials باورپذیرتر و جالب تری برسیم !

همچنین ساخت متریال های مصنوعی و procedural maps را با هم تمرین میکنیم . مثلا مپ های امبینت اکوژن ambient occlusion و substance را در فایل های تصویری image files خروجی خواهیم گرفت تا بتوانید از آنها مپ ها، در سایر نرم افزار های کامپیوتری، استفاده کنید.اینها فقط بخشی از مطالبی بود که در این دوره برای شما در  مورد ساخت روند شیدر سازی تری دی مکس advanced shading workflows in 3ds Max نظر گرفتیم .

شبیه سازی متریال های مخصوص رندر واقع گرایانه Physically based rendering (PBR ، رفتار نور را در دنیای واقعی، شبیه سازی میکنند. و در این کورس، دقیقا در مورد ساخت تکسچر های PBR shading techniques in 3ds Max صحبت خواهیم کرد و متریال هایی مانند سنگ stone ، چمن glass و فلز metal را خواهیم ساخت.در پایان این دوره، درک پایه ای برای ساخت تمام این نوع متریال ها در 3ds Max و همچنین روند رسیدن به آنها پیدا خواهید کرد.

چکیده آموزش تکنیک های متریال سازی پیش رفته برای تری دی مکس

  • مروری بر ساخت متریال های ساده
  • ساخت شبکه شیدر ها shading network
  • عملیات پختن مپ . مثلا برای ambient occlusion
  • تست عملی متریال ها در یک صحنه material testing
  • مدیرت مپ های مرجع Managing XREFs و متریال ها materials
  • آموزش نحوه استفاده از متریال های فیزیکی Physical Material
  • کنترل قسمت های برجسته highlights با پارامتر زبری Roughness
  • ترکیب و اصلاح رنگ مپ ها Combining and color correcting maps
  • آموزش مدیریت روی مپ های انعکاس reflections و مپ شکست نور refractions
  • آموزش ساخت مپ های بامپ  bump ، مپ نورمال  normal و مپ  displacement
  • شبیه سازی متریال های نیمه شفاف translucency و پخش شدن نور scattering

 ویدئو آموزشی : Video Tutorials

پخش آنلاین آموزش: قسمت اول

دانلود رایگان آموزش lynda 3ds Max: Advanced Materials با لینک مستقیم

دانلود آموزش – 702 مگابایت

www.3dmaxfarsi.ir :پسورد فایل فشرده

 

http://www.3dmaxfarsi.ir/?p=22122 :لینک کوتاه

دیدگاهتان را ثبت کنید